Veloce_1968
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 18:55
Locatie: Oss

wisser probleem giulia sprint gt veloce

ma aug 18, 2014 20:52

Na een lekker stukje rijden met het brievenbusje een bui.
Geen probleem wissertjes aan
Buitje over, wissertjes gaan niet meer uit. Vervelend, dus maar eens gaan kijken en internetten. Hoe moeilijk kan het zijn...

Helaas wordt het mij niet allemaal even duidelijk, daarom heb ik geprobeerd een plaatje te maken hoe het zou moeten zitten. Maar helaas het werkt niet.
Wat mis ik?
Voetpomp en wisser schakelaar geschekt, ook de kabeltje maken goed contact. Maar na eenmaal aan, blijft het spul aan.

een plaatje:
zww is kleur zwartwit
gr is groen R is rood
Afbeelding

wanneer voetpomp (1) wordt bedient wordt groen gevoed dus wisser maar. Knop springt terug en klaar
Zelfde bij de schakelaar (2) op hert dashbord.
Wat ik niet snap is waarom de zwartwit kabel naar massa wordt gezet wanneer alles uit is
Moter heeft drie aansluitigen de wisser schakelaar 3 + massa = 4

Wat ik verwacht is dat wanneer de voetpomp bedient wordt alleen de groene wordt gevoed ( hogere snelheid korte tijd )

Wat mis ik?
Vrieemde is dat als groen loshangt bij de schakelaars er een variable spannig op staat?
Soms, heel soms werkt het wel.
Heeft iemand een plaatje hoe het zou moeten zitten?

bedanktm het zou fijn zijn dat het spul werkt met dit weer
Met de schakelaar worden zowel de groene als de zwart witte gevoed, lagere snelheid/continu

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2169
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: wisser probleem giulia sprint gt veloce

ma aug 18, 2014 21:44

Sluiting op de schijf op de motor!

Zoiets zal het zijn (voorbeeld geen Alfa):

Afbeelding

Open maken en schoonmaken/repareren

gr Jan

Veloce_1968
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo mar 23, 2014 18:55
Locatie: Oss

RE: wisser probleem giulia sprint gt veloce

vr aug 22, 2014 16:50

Gelukkig heb ik een en ander nog eens voor dat ik de parafaan ging verwijderen.
Het was toch de voetpomp schakelaar die kapot was. Nou ja kapot, hij "zweeft" tussen de standen wanneer deze gemonteerd is.

Dus geen verbinding naar massa. En dan is er het effect als je de wissers even aanzet, ze gewoon in de park stand gaan.
Wat langer, dan gaan ze niet meer uit. Dus wordt er iets niet ontladen.

Bedankt voor de suggestie.
Ik ga dus een nieuwe pomp score. Het interne rubber is vast nioet meer te maken.

Mvg
Heino

Terug naar “Algemene Technische vragen”