JOBO75,
Dat probleem met die schuifmaat had ik ook, totdat ik er achter ben gekomen dat op mijn kantoor nog een kunstof schuifmaatje van Rockwool lag, overgebleven van een of andere reclame aktie om de dikte van isolatie platen te meten.
Dat maatje is maar circa 150 mm lang, bereik 120mm. Dat past dus mooi in een velg.
Is natuurlijk ook niet zo super nauwkeurig maar kleiner of groter dan halve of hele mm is er goed op te zien.
De bandenboer vertelde me dat hij ook overwogen had om een apperaat aan te schaffen om de binnendiameters exact op te meten, dat heeft hij niet gedaan omdat dat ding honderden euro's kosten ging, en het gebruik eerder zelden is.
Ik denk trouwens dat alle type's 75 dezelfde naven hebben, het zou alleen kunnen dat ze op enig moment zijn overgestapt op een andere naafdiameter zoals de bandenman meent, maar waarom eigenlijk

leverancier wissel, andere normen, wie zal het zeggen
Ik heb het naafgat van de standaard numerata velgen nu ook gemeten en dat is net iets ruimer dan 58mm, dus naar ik aanneem 58,1mm. Die zouden dus niet op jouw Turbo passen als jouw naafdiameter 58,5 is.
We wachten rustig af

Sprint 1.3 1965, AlfaSud Giardinetta 1979, Alfa 75 TS Numerata 1991,Spider 2.0 1992, GTV 3.0 V sportiva 2002, Lancia Fulvia Sport 1.3 S Zagato 1972, Citroen Jumper 2.8 HDI 2001, Giulietta 1.7 TBi QV Launch 2015
Scarb , VARLN , ARvrienden Maastricht.