Uit laten lezen door iemand die er verstand van heeft.
Dat hoeft nog niet alles te zeggen, want uitval van een cilinder kan net zo goed door een lekke koppakking komen.
Remco, wat je zou kunnen doen is een zgn. toerenvaltest; laat de motor stationair draaien en trek dan om de beurt een stekker van een injector los, de cilinder die nu niet meedoet zou bij deze test geen enkel verschil moeten maken wanneer je de stekker eraf trekt, bij de andere 3 gaat de motor op 2 cilinders lopen of slaat wellicht zelfs af. Op deze manier weet je precies in welke cilinder je het probleem moet zoeken. Dan zou ik vervolgens de ontstekingsrail demonteren, de bougies van betreffende cilinder eruit draaien om hiernaar te kijken, zit er bijv. koelvloeistof of motorolie aan de elektroden? Kan ook zijn dat de bobine van betreffende cilinder kapot is, wissel deze eens met een andere cilinder om en voer nogmaals een toerenvaltest uit, zit het probleem nu in de cilinder waar je de ''goede bobine vanaf hebt gehaald dan weet je dat dit het is. Zelfde kun je ook doen met de injectoren, even omwisselen met andere cilinder en toerenvaltest uitvoeren. Uitval van een cilinder kan 3 hoofdoorzaken hebben; Inspuiting, ontsteking of mechanisch (lekke koppakking, verbrande klep, om voorbeelden te noemen). Suc6!!