Nu, dat ging goed, mijn turbo eerste serie ziet er niet bepaald snel (en vooral helemaal standaard) uit maar heeft tegenover de jeugd bewezen dat die dat wel is.
1 probleem kwam echter naar boven. Plots werd het rempedaal zacht en moest je dieper en dieper trappen om remkracht te krijgen.
Motorkap open, bleek de remvloeistof zo heet dat die uit het potje liep.
Blijkt nu dat de turbo zo veel hitte geeft dat je na langere tijd ook de hoofdrempomp heet krijgt, want van de wielen kwam het niet. Op het binnenspatbord, de luchtfilterbak etc... kon je je hand niet meer leggen.
Alles laten afkoelen en de alfa reed weer perfect (en voorzichtig naar huis

Ongetwijfeld moeten nog sportievelingen dit fenomeen gehad hebben,
wat zijn jullie oplossingen hiervoor?
Ergens oude motorkap kopen en een delta integrale stijl gatenkaas van maken met bijhorende koude lucht-ducts naar de pomp?
Blauwe ATE racing fluid zit er al in.
Groeten!