Ik denk dat 10w60 voor de nokkenassen ook wat beter is.
Schijnt wel een zwak punt te zijn, bij mij was ook de uitlaatnokkenas versleten.
Olieschraapveer was per ongeluk ondersteboven gemonteerd?Ben dan wel heel benieuwd wat die zogenaamde fabrieksmodificatie inhoudt.
Onzin. Onze spider uit 2005 was ook niet goed en zoop ook als een beest. Na modificatie bleef het pas rond de 1 op 3000 hangen, zelfs met 10 w 60.Haha ik had weer eens met mijn soep oog gelezen, het ging om een auto van zijn collega die 1:3000 verbruikt. Nou dan is het gegeven advies aan hem gericht.![]()
Het zou in de lijn der verwachting liggen dat een JTS van 2005 (> mei 2003) zowiezo niets zou moeten verbruiken.
Eerste 4000km zegt overigens niet veel (ervaringsdeskundige), die van mij begon vanaf 4000km juist te verbruiken. De olie werd te dun en degradeerde toen heel rap, met uiteindelijk 1:500km tot gevolg. Na oliewissel was het weer even enige tijd goed. Advies voor het interval van 10k bij veel korte ritten blijft van kracht.
Na modificatie geen druppel meer verbruikt, ik rij overigens met 10W60.
Praat me er niet vanAls na de mod een JTS nog 1:3000 km gebruikt is er dus iets anders mis dan te slappe veren met te kleine afvoergaten in de zuigerveren en zuigers.
Overigens hebben late TS-en dezelfde problemen.
Pff, dat haalt hier geen énkele auto!Eeeeh... wat is er mis met 1:3000???