rientsrijpma
Newbie
Newbie

Motormanagementstoring gt 2.0

wo nov 19, 2014 20:56

Motormanagementstoring gt 2.0
Het is een lastige storing omdat hierin vele onderdelen in samen komen. Bij de garage heeft men vele metingen gedaan maar er kwam niet een oplossing. Toch zelf maar verder zoeken d.m.v. uitsluiten van eventuele storing oorzaken. Het vervangen een bobine op cil. twee gaf tijdelijk uitkomst, na twee dagen weer hetzelfde. Na veel testen en internet lezen toch maar eens de redelijk nieuwe bougies eruit gehaald, deze waren allen mooi van kleur. Heb toen de elektrode afstand van 1.0mm naar 0,6 mm gezet en alles weer terug erin en test draaien. Dit was de gouden greep motor loop storing vrij en ligt weer mooi stil bij stationair toeren er pikt goed op zonder hotten en stoten.

Veel sluitel plezier en doe je voordeel ermee.

mark156
Advanced Member
Advanced Member

Re: Motormanagementstoring gt 2.0

do nov 20, 2014 07:36

Goeie tip, ik kan me ook wel bedenken wat voor storingen er kunnen optreden, van die ''vage'' dingen als een lambda-regeling (''long-term fuel trim'') die buiten zijn bereik loopt, immers, te grote elektrode-afstand zou een te zwakke vonk kunnen geven met als gevolg een verbranding die niet lekker op gang komt... en als dat dan weer in de uitlaat komt, waar tegenwoordig zowat een dozijn hyper-alerte lambda-sondes in zitten geschroefd... bingo, storing ''long-term fuel trim'' of zelfs ''cilindre misfire''...

Weet je toevallig ook wat de voorgeschreven elektrode-afstand is? Ik heb zelf ervaren in de jaren dat ik in de garage werkte dat het controleren en afstellen van elektrode-afstand, bijv. bij vernieuwen van bougies, door lang niet alle monteurs word gedaan... hulde voor de 24-uurs-economie =D> wàt nou kwaliteit, prodúctie moet er gedraaid worden!
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Remco 145ts
Junior Member
Junior Member

do nov 20, 2014 19:25

En waarom nu niet een vers setje bougies erin op voorgeschreven electrode afstand??
Kan me namelijk niet voorstellen dat 0.6 voorgeschreven word (oude fiat 500 maatje)
Alfa Romeo 145 1.8 ts
bella tecnologia automobilistica italiana

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 20, 2014 23:35

Wat was de foutmelding?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW