nick ar155
Junior Member
Junior Member

klepreiniging jts

ma apr 27, 2015 21:56

de jts motoren hebben veel last van verontreinigde inlaat kleppen heb ik gehoord, wat ik me goed kan indenken door de directe inspuiting . nu heb ik van alles gelezen van chemische reiniging van de motor dat zou iets van 250 euro kosten?
heeft iemand hier verdere ervaring mee?
en ik heb ook nog iets gezien wat veel bij tfsi motoren wordt gedaan van vw die hier ook veel last van hebben, hier bij doen ze de inlaat demonteren en doen ze het hele kanaal stralen met walnoot. het ziet er in ieder geval uit als nieuw en de kosten zijn voor de vw motoren niet meer als de chemische reiniging waar ik ook al verschillende nadelen van heb gelezen.
het zou 250 tot 300 euro kosten voor zoon behandeling.
hier is een linkje van het bedrijf wat het doet.

http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi ... sting.html" onclick="window.open(this.href);return false;

weet iemand hier meer van en of er ook iemand meer in het zuiden is die dit ook doet.

gr nick
155 1.6 16v wb
gt 2.0 jts

AR823
Full Member
Full Member

Re: klepreiniging jts

ma apr 27, 2015 22:09

Dit is een gevolg van het tanken van inferieure benzine, de prijsstunters dus. Bij een dergelijk gevoelig systeem
moet je een V-power van Shell of van een vergelijkbaar merk tanken. Deze geven een veel schonere verbranding.
Ook zijn er toevoegingen verkrijgbaar die de inlaat en de kleppen reinigen.

nick ar155
Junior Member
Junior Member

Re: klepreiniging jts

di apr 28, 2015 22:04

dat heeft allemaal geen zin aangezien de benzine rechtstreeks in de verbrandingsruimte wordt gespoten, dus zulle de kleppen niet gereinigd worden. je hebt inderdaad ook reinigers voor de injectoren en de inlaat maar dat heeft bij deze motoren geen zin.
155 1.6 16v wb
gt 2.0 jts

Terug naar “Algemene Technische vragen”