Mijn spider 3.0 V6 12V (1997 / 118.000 km) hapert bij constante toerentallen, merkbaar vooral tussen ca 1.000 en 2.500 rpm. Ook bij langzaam snelheid vermeerderen / toerental verhogen schokt de motor. Feller accelereren geeft geen problemen: bij vol gas is de auto net zo snel als normaal.
Warm is het schokken het ergst.
Stationair draait hij (inmiddels) constant op circa 700 rpm. Geen probleem dus.
Vervangen
- bougies (voorgeschreven NGK's) en bougiekabels (magnecor)
- elektronische ontsteking / bobine
- beide pakkingen inlaatspruitstuk (de spruitstukken onder de inlaatbuisjes)
- benzinedrukregelaar
- luchtmassameter (ruilonderdeel)
- alle vacuumslangen
Schoongemaakt
- stappenmotor
- luchtfilterhuis
Ik heb gemerkt dat de benzinetank nogal vacuum trekt. Rijden met tankdop los maakt geen verschil. Bovendien schokt de auto niet bij stevig accelereren. Ook dat kan (denk ik) het probleem niet zijn.
Ik heb de computer laten uitlezen. Die gaf een oude eenmalige storing aan in de Lambdasonde die inmiddels niet meer aan de orde is. Volgens de dealer werkt de lambdasonde daarom goed.
Ik weet het even niet meer. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?