di saronno
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:46
Locatie: zoetermeer

voeding parkeersensoren gt

ma jul 06, 2015 16:35

Vanmorgen in mijn nieuw verworven GT twee gaten naast de nummerplaat geboord om er parkeersensoren in te zetten.

Een goedkoop Alibaba setje ( tip: de donker grijze kleur komt akelig dicht in de buurt van grigio strombili !) waarvan ik van plan ben slechts twee sensoren te gebruiken.

Waarom twee? omdat ik de andere twee op de hoeken van de GT bumper niet erg mooi vind staan. Dus eerst maar eens proberen of zo'n woonerfpaaltje bij het inparkeren opgemerkt wordt met twee sensoren naast de nummerplaat. :lol:

De sensoren zitten er inmiddels perfect passend in. bedrading naar binnen voeren ging ook redelijk simpel. Wel even geaarzeld voordat de boor er in ging, het proces is tenslotte on-omkeerbaar :wink: maar operatie geslaagd.

Maar nu!

Waar haal ik de stroom vandaan. In de GT zit de achteruitrijlamp wel erg ver weg is ook niet makkelijk bereikbaar met een extra draad. Dus zal ik ergens anders de voeding op moeten pikken. Uiteraard alleen bij ingeschakelde achteruit versnelling.

Wie weet waar? Loopt er in de koffferbak een makkelijk bereikbare draadboom of ......

dank alvast voor de tips!
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

di saronno
Newbie
Newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:46
Locatie: zoetermeer

Re: voeding parkeersensoren gt

ma aug 03, 2015 20:53

Voor degene die deze low-budget oplossing ook wil toepassen:

Op advies van mijn garagist gewoon de stroom afgetakt van de fitting van de achteruit rij lamp. Tis een beetje prutsen onder de GT, maar met mooi weer lukt dat prima!

Kabeltje kan simpel via het kofferbakrubber en achter de bumper doorgestoken worden. Makkie eigenlijk,

Systeem werkt met een redelijke spreiding voldoende voor mij. Twee sensoren naast de nummerplaat en geen ontsierende puisten aan de zijkant van de bumper. Ik ben tevreden met het resultaat voor nog geen tientje!
een echte liefhebber KEN niet zonder een Alfa.
KAN niet zonder een Alfa
Dat zeg ik: ALFA!

Terug naar “Algemene Technische vragen”