Torro Rosso 159
Newbie
Newbie

Kofferdeksel alfa 159 sedan weigert af en toe.

di nov 24, 2015 10:27

Ik heb een probleem met de kofferdeksel van mijn 159, af en toe gaat hij open met de sleutel of het knopje binnen en af en toe niet. Ik heb het slot inmiddels vervangen, hij ging toen 3 keer open en daarna weigerde hij weer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Kofferdeksel alfa 159 sedan weigert af en toe.

di nov 24, 2015 20:06

Kabelbreuk tussen de signaal gever en signaal nemer. Het knopje en de afstandsbediening gaan waarschijnlijk naar de centrale unit toe, welke vervolgens de ontgrendeling aanstuurt (elektrische schema's kunnen dat beter bevestigen). Ergens tussen de centrale unit en de ontgrendeling zit een draadje die soms wel, soms niet contact maakt.

Begin trouwens bij de massa te kijken, of bij plekken waar de draad beweegt; als de ontgrendeling aan de klep zelf zit, kijk dan de draad/kabelboom na tussen de kofferbakdeksel en de carrosserie.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Torro Rosso 159
Newbie
Newbie

Re: Kofferdeksel alfa 159 sedan weigert af en toe.

wo nov 25, 2015 15:35

Bedankt voor je reactie,Ik heb vandaag alles los gehad en na gekeken maar niks kunnen vinden.geen beschadigde kabel of kabelbreuk. En als ik er een meter aanhang, dan komt er elke keer als je op de afstandsbediening drukt stroom aan.(ook via het knopje in de auto).En de knipperlichten knipperen ook elke keer als je er op drukt. En als ik stroom op het slot zet met een acculader(13,3volt) dan werkt het slot wel gewoon elke keer. Kan het misschien ook zijn dat de accu spanning soms te laag is.accuspanning is 12,3 volt als de auto stil staat.ik hoop dat iemand hier een idee over heeft, want ik wordt er langzamerhand een beetje moedeloos van. Met vriendelijke groet Ronny.

Terug naar “Algemene Technische vragen”