Heb een beetje gekke situatie.
Als ik de auto wil starten, hoor ik het relais tik zeggen, maar daarna valt alles uit, geen controle lampjes meer aan. Als ik de accuklem los en weer vast zet, heb ik weer boordspanning. Verlichting brandt ok, aanjager ook.
Vanwege het weer nog niet aan de slag met multimeter, voor zover het wat zegt (geen belasting). Na accu opladen heb ik nog een keer moeizaam gestart (flikkerende controle lampjes, well allemaal aan, met aanjager vol aan), en een half uurtje gereden , daarna niks meer (zelfs warm niet).
Welnu, of de startmotor of de accu (slot lijkt me minder, ik hoor het relais netjes klikken). Hij bleef ook hangen op de bendix had ik de indruk voor mijn eerste start, met wat schommelen van de auto ging hij los (in vrij net als of hij in versnelling stond). Toen kreeg ik hem dus net gestart met volle accu.
Maw , is de startmotor zo maar opeens op, of is dit toch eerder typische een accu item. Zal de accu eert eens wegbrengen, maar misschien komt het iemand bekend voor bij de 33 16V (170 k km gelopen nu), accu is van 2010, dus mag wel verder. Geen oplaad issue gehad tot dusver, altijd goed gestart verder laatste tijd. Het probleem begon niet noodzakelijkerwijs bij hele lage temperatuur (10 C of zo), kreeg hem toen na twee keer proberen toch nog gewoon aan. Zou beteken dat de accu ok moet zijn, maar waarom dan wel starten vol opgeladen. Of beide aan vervanging toe. Het uitvallen van alles vind ik raar, ik zou verwachten dat de startmotor heet wordt , maar nee spanning weg (geen zekering), want na reset weer spanning.
Alvast bedankt.