Absoluut niet in de buurt van Paramaribo;) Woon in Uitgeest. wat volgens mij niet zo heel ver bij Assendelft vandaan is
In ieder geval onwijs bedankt voor het aanbod!
Ja, dat is idd het belangrijkste, maar mocht er onverhoopt toch een verschil in vacuüm zijn binnen één carb, dan kan je dat verbeteren/ opheffen, door de gasklep as te torderen.... zal niet een één keer lukken, maar oefening baart kunst.OEn dan nog een waarschijnlijk stomme vraag. maar wat valt er nou precies onder synchroniseren? zo'n blok heeft toch 2 gaskleppen op 1 as. wat is daar aan te synchroniseren?
Ok links en recht gelijk laten oppaken kan ik nog inkomen, dat gaat dan denk ik met behulp van de stelschroeven die bepalen wanneer de hendel de spindel van de vlinderkleppen meeneemt.
Ik weet uiteraard wel, dat dat ij de meeste carburateurs kan, maar mijn ervaring is dat ie dan op de vacuüm meters een mooi beeld geeft, maar niet mooier loopt.... je creëert toch een lucht werveling o.i.d., denk ik dan... als je de gaskleppen zelf mooi gelijk krijgt (door de as te torderen) loopt de motor toch netter/ rustiger stationair is mijn ervaring. Niet de makkelijkste weg, maar geeft mij persoonlijk wel het meeste voldoening.Niet om Allessandro's kennis en vaardigheden in twijfel te trekken, maar het synchroniseren van de carburateur per huis gebeurt met de luchtomloopschroeven. Deze zitten naast de mengselschroeven die je al hebt gevonden (die in de aluminium buisjes). Zo te zien zijn deze bij jouw carburateurs nog verzegeld.
Het verdraaien van de as is een laatste redmiddel als het heel erg verkeerd staat allemaal.
Ahem, eh.. aankloten zonder enige vorm van kennis of kunde heet datIk vind het trouwens wel dapper dat je dit doet. Het is geen makkelijke klus en is nauwkeurig werk.
Succes,
Rob
Die gebruik ik ook werkt inderdaad erg prettig
Niet om reclame te maken, maar voor mijn motorfiets gebruik ik een Morgan Carbtune vaccuummeter (4-kolommen) om de carburateurs synchroon te zetten. Werkt erg prettig en is zeker in het het begin (maar daarna ook) onmisbaar om je carburateurs goed af te stellen.
Rob
volgens mij snap je het niet helemaalDat ziet er inderdaad mooi uit, heb dat ding ook al een paar keer voorbij zien komen. Kan ik helaas niets meer mee binnenwerk manometer aansluiten (1 of 2) losgekomen van de rest. Dells hebben om de een of andere reden blinde manometeraansluitingen meegekregen.