Het lijkt met trouwens zeer onwaarschijnlijk dat een 1.7ie jetronic draait met de computer van een 1.4 ie magneti marelli. Temeer daar de 1.4 helemaal geen LMM heeft. Dat zou betekenen dat de de aansluitingen op de kabelboom exact hetzelfde moeten zijn. Gaat het hier niet om een 1.5 computer?
Ik zou je nog willen waarschuwen dat dit soort kleine storingkjes wel eens zeer slepend en irritant kunnen worden, zeker als de verkoper er vrij makkelijk over doet (waarom lost hij het zelf dan niet op?). Maar je hebt de auto al gekocht lees ik. Wel een supermooie SW trouwens!
Misschien heb ik een verkeerd beeld gegeven vd verkoper: hij deed er niet 'makkelijk' over. Hij bood aan de computer (en de rest) te laten vervangen, of iets aan de prijs te doen. IK heb zelf voor het laatste gekozen, nadat de proefrit geen merkbaar probleem gaf. Het enige wat ik merkte was een ietwat onregelmatig stationair (maar dan heb ik het over schommelen tussen de 900 en 1000 toeren, dus geen 900-1800 oid). Verder is het een naaimachientje. En het is idd (zie discussie onder
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... sportwagon) een 1.7 IE 8V.