di aug 30, 2016 21:16
Vrienden ik heb een 156SW 2.0TS uit 2000 met 180k op de klok. Deze bokte en hield in boven de 4000 rpm in alle versnellingen en ik moest er dus geen zware voet in hebben. Gelukkig is er dit forum en kwam ik uit bij valse lucht, LMM kapot of iets met de kabelzooi onder het brandstofpomp relais. Roest in de tank die het filter verstopte bleek ook nog te kunnen. Dus ik aan de slag: tank geopend, pomp eruit gehaald, filter brandschoon en geen enkele roest in de tank. Toen naar voren toe: en idd valse lucht, het beroemde 'harmonica' rubber direct achter de LMM had scheuren dus vervangen. Het probleem werd hierna alleen maar erger, en werd de verdenking naar de LMM nog groter. Dus had ik bedacht om de stekker van de LMM eens los te trekken en dan te testen hoe Bella zou reageren, als de LMM stuk is zou ik geen verschil moeten merken was mijn redenering. Integendeel! Het probleem wat ik had is weg, ze loopt weer als een speer. Nou kan ik heel makkelijk zeggen oke, klaar en opgelost maar ik rijd nu dus rond zonder een aangesloten LMM en ik ben daar toch niet zo heel erg blij mee. Er zit blijkbaar toch nog ergens een probleem maar ik zie het ff niet meer. Wie heeft nog tips?
It looks gorgious and it sounds amazing..and on top of that: it's an Alfa Romeo (J.Clarkson)