Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Injectiepomp alfa 75

wo okt 12, 2005 14:10

Volgens enkel AR dealers waar ik gepasseerd ben, zou het aan condens in de benzinepomp liggen. Dit kan via een klepje uitgelaten worden.
Thanks voor de info...
Condens in de benzienpomp??? Dat ding zit helemaal vol benzine, dat kan dus echt niet. Behalve inlaat en uitlaat aansluiting zitten er ook geen openingen aan en de pomp is niet demontabel, althans weer in elkaar zetten is wat lastig. Ik heb er eens 1 uit elkaar gehaald, zie hier voor de foto's:
http://www.svdiest.demon.nl/fuelpump/index.html
Cool pics! :thumbs:
Leuk om te zien hoe het werkt. Ik heb ook nog een kapot pompje liggen om eens te bekijken. :roll:
Is het nog gelukt om 'm werkend te krijgen? :-s
Ik wil dat toch nog eens proberen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Stef33
Guru
Guru

Re: RE: Injectiepomp alfa 75

wo okt 12, 2005 16:48

Is het nog gelukt om 'm werkend te krijgen? :-s
Ik wil dat toch nog eens proberen. :wink:
Nee, die werkt niet meer. Zou op zich kunnen, enige dat echt "stuk" is, is de omgebogen rand aan de alu koker, had ik die wat netter uitgebogen, dan kon het redelijk. Maar ik zou het toch niet doen, als het niet helemaal goed zit gaat het lekken. En mogelijk komt de hele pomp uit elkaar die dan direct ook de benzine kan ontsteken. De motor draait normaal in 100% benzine en dat brand niet, als er lucht bij komt echter ...

Ik heb wel een andere vastgelopen pomp "gerepareerd". Volgespoten met WD40 en aangesloten op een acculader. Doordat deze geen afvlakking heeft gaat de (geblokkeerde) pomp hevig trillen en na een paar keer plus en min wisselen was de pomp ineens los. Een derde pomp kreeg ik op deze wijze echter niet los.

Beide pompen zijn overigens vastgelopen door vuil in de benzinetank en een gescheurd aanzuigzeefje (nylon zakje) in de tank.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

kroehlur

RE: Injectiepomp alfa 75

wo okt 12, 2005 16:57

Komt dat zoemen niet doordat de ophangrubbers voor de pomp op zijn en dat de pomp dus zit te trillen tegen je body? Met nieuwe ophanging hoor je die trillingen dus niet maar ze zijn er wel. Tis maar en idee want ik weet niet precies hoe de pomp zit op een 75, maar dat was wel het geval met mijn 33 die ook een zwaar zoemend pomp had.

Terug naar “Algemene Technische vragen”