Alfaduce
Newbie
Newbie

ABS op een 75 V6

ma okt 10, 2005 23:07

IK heb een V6 met ABS, met een probleem.
Als het zomer is, en er is een tijd gereden, alles lekker warm dus.
Blijft m'n abs pomp maar draaien, hij lijkt de vloeistof niet meer op druk te krijgen. Daarbij verlies ik ook nog mijn rembekrachtiging, best lastig. Nieuwe dot5 vloeistof gaf geen gewenst resultaat. Herkend iemand dit probleem? Ik zou graag de ABS houden, maar onderdelen zijn behoorlijk prijzig heb ik begrepen. Zou het beter zijn zijn het systeem door een regulier systeem te vervangen?

Tips?

groeten,
Patrick

Robertv6
Member
Member

RE: ABS op een 75 V6

di okt 11, 2005 21:53

Heb het zelfde, ligt aan de pomp, volgens zeggen komt de pomp niet op druk,
en zou het vervangen van die zwarte bol genoeg moeten zijn??????
probeer maar een te vinden.

De ABS werkt ook niet als er 1 sensor op de wielen kapot is.............
Alfa Romeo 156 2.4 td
Alfa Romeo Spider '79

gehad 3x sud, 1x Giulia, 2x Alfetta, 1x Giulietta,3x75 V6, turbo,TS, Alfa Romeo Giulia 1.6 Super, 2x Alfa Romeo 156 1.8 TS
BMW 325i Ziengs cup

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 12, 2005 08:47

Als ik het goed heb is het de actuator, inderdaad die zwarte bol...die regelt de werkdruk van het abs...maar het kan ook de pomp zijn...

Je kunt het testen, weet eigenlijk niet meer waar ik die info had, hoe dat moest. Maar goed, ik denk dus dat het die zwarte bol is, als het warm is, dan werkt dat membraam helemaal niet goed meer dat er in zit...dus dan blijft ie pompen en houdt ie geen druk meer vast (meen ik mij te herinneren) en blijft dan pompen. En dus ook geen bekrachtiging.

Ik heb het probleem ook gehad en vond het levensgevaarlijk. ABS erafgehaald. Als het goed is (en het is nog niet verkocht) liggen er nog onderdelen bij Alfa nord. Maar goed, bij mij was het ook niet OK, dus daar heb je nix an. Als je flink googled dan is er overigens nog wel t een en ander te vinden over dat ABS.

Heb me ook sufgezocht naar onderdelen, pomp nieuw is bijvoorbeeld onbetaalbaar (weet niet wat zo'n actuator kost (misschien 1s contact opnemen met bosch). Scorpio's uit die tijd schijnen dezelfde onderdelen te hebben...

Heel veel suc6, want ik heb de moed toendertijd opgegeven.
Alfa romeo: The art of the machine!

Alfaduce
Newbie
Newbie

wo okt 12, 2005 22:37

Ik heb twee jaar terug een andere pomp op de kop kunnnen tikken, en daarvan de actuator overgezet. Mijn originele hield ook geen druk vast, na twee keer mijn rempedaal aanraken ging de pomp alweer draaien. Dat was over na vervanging. Ik geloof dat een nieuwe bol eem paar honderd euro kost.
Maar remmerij is toch wel belangrijk, hoe lekker ABS ook is, is het toch niet leuk ineens zonder druk te komen zitten. Je zal even lekker sportief willen doen.
Maar bedankt voor de reactie, zal ik toch maar eens gaan denken aan een coventioneel systeem met regelbare remdruk of zo.

Terug naar “Algemene Technische vragen”