wo okt 12, 2005 08:47
Als ik het goed heb is het de actuator, inderdaad die zwarte bol...die regelt de werkdruk van het abs...maar het kan ook de pomp zijn...
Je kunt het testen, weet eigenlijk niet meer waar ik die info had, hoe dat moest. Maar goed, ik denk dus dat het die zwarte bol is, als het warm is, dan werkt dat membraam helemaal niet goed meer dat er in zit...dus dan blijft ie pompen en houdt ie geen druk meer vast (meen ik mij te herinneren) en blijft dan pompen. En dus ook geen bekrachtiging.
Ik heb het probleem ook gehad en vond het levensgevaarlijk. ABS erafgehaald. Als het goed is (en het is nog niet verkocht) liggen er nog onderdelen bij Alfa nord. Maar goed, bij mij was het ook niet OK, dus daar heb je nix an. Als je flink googled dan is er overigens nog wel t een en ander te vinden over dat ABS.
Heb me ook sufgezocht naar onderdelen, pomp nieuw is bijvoorbeeld onbetaalbaar (weet niet wat zo'n actuator kost (misschien 1s contact opnemen met bosch). Scorpio's uit die tijd schijnen dezelfde onderdelen te hebben...
Heel veel suc6, want ik heb de moed toendertijd opgegeven.
Alfa romeo: The art of the machine!