OK, enlighten me... ik snap waar je het zou moeten monteren, maar waarom zou je het doen?
Zelfs met moderne thermostaten is het in sommige landen nog noodzakelijkHet is inderdaad een winter grillafdekking,verkopen ze tegenwoordig zelfs nog voor een aantal moderne auto's,terwijl die gewoon een knap werkende thermostaat hebben.
http://laudorshop.nl/contents/nl/d79_wi ... ermer.html
Echt niet?Kan me niet herinneren ooit zoiets voor welke auto dan ook 'kant en klaar' gezien te hebben.
Och valt wel mee hoor, woon hier nu alweer 16 jaar en heb nog nooit m'n gril afgedekt bij winterse temperaturen (zie ook weinig mensen rond rijden met een afgedekte gril). Veel belangrijker hier is de standverwarming. Start alles toch wat beter (bij een extreem koude start) wanneer koelvloeistof en olie licht voorverwarmd is.Met -30 heb je ook niks aan een thermostaat in bijv Finland, Noorwegen of Zweden. In die landen zie het het op bijna elke auto, oud en modern. En karton gaat zo kapot met nat weer.
En bij mijn 166 zou ik het ook wel kunnen gebruiken, diesels komen met dit weer nauwelijks op temperatuur.
Niet voor de looks in elk geval...OK, enlighten me... ik snap waar je het zou moeten monteren, maar waarom zou je het doen?
Volgens mij hebben alle BMW diesels dat vanaf midden '00 in elk geval de 5-series met zwaardere diesels. Die lamellen gaan pas open wanneer de motor warm is.Bij een carburateur motor kan ik me voorstellen dat je wat minder koude lucht in je motorruimte wilt hebben. Maar een modernere injectiemotor heeft dat in principe niet nodig.
Op een bmw met een winterpakket heb ik wel eens zoiets soortgelijks gezien. Thermostatisch bediende lamellen achter de grille om de boel af te sluiten bij kou..