ma mei 01, 2017 13:52
Controleer eerst de stekker op overgangsweerstand. Indien ja, stekker overbruggen met soldeerverbinding
Heb je ook de grote stekker van de ECU al eraf gehad?
Controleer visueel pin (B)2, 34 en 50.
Deze leggen de verwarmingselementen van de sondes aan massa.
Er mag geen oxidatie oid zichtbaar zijn.
Welke waarde geeft de defecte sonde? 0,9 V = te rijk mengsel 0,1 V te arm
Als je de motor goed warm rijd moet een sonde ook zonder verwarming werken hoor.
Ze moet een temp van 350°C hebben. Na een paar keer vollast heeft ie dat wel hoor.
Als je het diagnosetoestel eraan hangt kan je ook eens in de meetwaardes kijken wat
je longterm fueltrim en shortterm fueltrim doen. Is niet zo 123 op een forum uit te leggen
maar iemand die iets van motormanagement kent kan er wel weg mee.
Op youtube wordt het door scannerdanner uitgelegd.
Groeten Gunther