Ik wil onder de Duetto weer stalen velgen met nokken monteren. Helaas zijn de velgen alleen geschikt voor tube type banden. Nu rijd ik al jaren met moderne banden, voorzien van binnenbanden en dat gaat tot op heden prima. Echter, ik zou toch liever tubeless rijden. Er zijn al vele discussies gevoerd of het wel/geen gevaar/gebruik van binnenbanden, dus dat is niet mijn intentie van dit topic.
De originele velgen zijn niet meer helemaal 100 punten. 2 moeten er worden gericht en daarnaast stoeprandschade. Bovendien zijn een aantal boutgaten enigszins "ovaal". Ik heb pakweg 20 velgen liggen en meerdere velgen hebben 1 of meerdere ovale gaten...
Ik overweeg om of:
1 zgn. "humps" op de velg te laten lassen. Hierdoor gebruik van de bestaande originele velg, waarmee ik dan tubeless banden kan gebruiken.
of
2 Het hart uit een velg laten verwijderen en in een nieuwe ring/velgbed laten lassen. Bovendien heb je dat gelijk een nieuwe onbeschadigde, rechte velg. Tevens de mogelijkheid om de ET waarde aan te passen en of de velg te verbreden van b.v. 5,5 J naar 6 J. Maar daar gaat het mij niet om.
Ik heb wat rondgebeld en op het net gesurfd en inmiddels een aantal aanbieders gesproken. Het zou probleemloos moeten kunnen.
Heeft er iemand ervaring met een dergelijke aanpassing? Zie ik consequenties over het hoofd?
Johan