Oke dat is fijn op te horen!Als hij al zoveel te arm zou lopen dat je schade krijgt, dan is dat alleen na langere tijd met veel vermogen. Autobahn blazen.
Als je in NL normaal volgens de regels rondtuft zal het wel loslopen. Eerder last van vervuiling...
Motor loopt verder wel goed? Stottert niet? Houd niet in? Slaat niet over? Pakt soepel op?
Originele alfa luchtfilter van een 105 mankeert weinig aan, zit een enorm filter in. En een nieuw papieren filter flowt niet of nauwelijks minder dan een sportfilter.
Origineel luchtfilterbehuizing pakt ook nog eens koude lucht van voor de auto.
Enige reden die ik kan verzinnen voor een ander luchtfilter is omdat het zo lekker klinkt....![]()
Als ik je andere post lees krijg je de indruk dat hij ergens valse lucht trekt, daar zou ik me meer zorgen over maken.
Als de basis in orde is kan je de auto een keer laten rollen, dan weet je wat.
Of als je het leuk vind je in de materie verdiepen en zelf gaan rijden op rustig stuk weg met meetapparatuur. (CO meter en/of wide band lambda) Alleen dan geld wel: meten is weten, maar weet wat je meet.
Gr DJ
Heb het idee dat de motor best goed loopt (heb niet echt vergelijking) gisteren wel lopen kloten met het synchroomstellen van de 2 samen. Had een heel cool tooltje gekocht... Niet dus, werkt voor geen meter. De motor liep toen biet lekker. Als je gas gaf blijft hij hoog in de toeren hangen en dan langzaam terug. Nu heb ik het maar op gehoor gedaan en loopt hij weer normaal. Beter zelfs aangezien hij eerst moeite had met stationer lopen.
Als ik gewoon ff gas geeft gaat hij als de brandweer. Soms hoor ik een plopje uit de carb en wat gepruttel uit de uitlaat. Mn hand word overigens niet tegen de uitlaat gezogen, las dat je dat ook als een test kon doen.
De reden is vooral het geluid voor het sportfilter. Blijft genieten moet ik zeggen! Ben het met je eens over het originele filter hoor!
En inderdaad dat valse lucht maak ik me zorgen om. Ga vandaag nog een keer testen met de tips die ik krijg.
Het rollenbank ed verhaal ga ik pas doen als ik zeker weet dat alles in orde is. Anders lijkt het me ook koos kansloos. Ik zeg daarom altijd weten is meten