ZEN
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do feb 19, 2015 11:52

Re: Werkplaats handboek Spider bouwjaar 1976 2000cc

di aug 29, 2017 13:43

Thanks, Is P het punt voor statische afstelling? Punt I geld dit ook voor carbu versies?
Zo ja, Eens boven de smeerput ga ik poelie eens grondig bekijken en ventilator kap verwijderen want kreeg tot hiertoe slechts twee merktekens te zien.

Zijn er bij verwijdering culasse behalve alles op tijd zetten, volgorde losmaken bouten nog andere zaken waar ik moet op letten of speciaal in de gaten houden? Is er speciaal gereedschap of zijn zelf te vervaardigen hulpmiddelen nodig ?

Alvast bedankt
Chris

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1224
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Werkplaats handboek Spider bouwjaar 1976 2000cc

di aug 29, 2017 22:13

P= Punto morto superiore= bovenste dode punt = top dead center ( te gebruiken om onder andere distributieriem/ketting er op te leggen)
F= Anticipo fisso= statische(vaste) vooronsteking
° M= Anticipo Massimmo= Maximale voorontsteking
Afbeelding

bij de vorige tekening is het blijkbaar verkeerd
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

ZEN
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do feb 19, 2015 11:52

Re: Werkplaats handboek Spider bouwjaar 1976 2000cc

wo sep 06, 2017 17:36

Update :-)
Starter was gelukkig niet stuk.
Vandaag uitgebreide compressie test gedaan en kwam tot volgende constatatie.
Alle kleppen van alle cylinders sluiten goed af , ook de cylinder koppakking is ok geen verlies van ene cylinder naar een andere en ook geen luchtbellen in zowel expansie vat als radiator.
En wat ik al van bij begin dacht is bewaarheid
Cylinder 1 en 2 +/- 50% drukverlies langs segmenten/pistons/Chemisen ( cylinder )
Cylinder 3 +/- 20 % verlies
Cylinder 4 +/- 12 % verlies
Voor mij is de kous af, hier begin ik niet aan te meer nu de wagen boven de smeerput staat het heel duidelijk is dat aan de wagen echt geprutst /cosmetisch op lapwerk is gebeurt en dat k onderaan zowat overal absoluut slecht uitgevoerd laswerk vond en aan de binnenkant van t sous bassement langs 2 zijden nieuwe gaten vond van +/ 15 cm en waar je duidelijk kon zien dat de binnenste rechte plaat in t sous bassement zo goed als volledig weg/opgeroest was. Indien deze niet heeeeeeel grondig aangepakt gaat worden is hij levensgevaarlijk en zie ik hem eerder vroeg dan laat in twee klappen.
Any way, iedereen bedankt voor de hulp en op zen minst weet de man nu waar hij voorstaat

Terug naar “Algemene Technische vragen”