phdebruin
Newbie
Newbie

Zekeringkast GT Junior

do sep 08, 2005 11:25

Hoi!

Mijn GT "1600" Junior(1975) heeft af en toe last van het slecht contact maken van zekeringen in de zekeringkast linksvoor. Omdat mijn Junior niet helemaal standaard meer is (Twinspark blok), weet ik niet of dit de standaard plek voor een zekeringkast is.

Ik heb het idee dat de klemmen een beetje "lam" zijn, af en toe valt een zekering er uit. Het is een zwart rechthoekig zekeringkastje, waar het deksel met een schroef vast zit die je met de hand los kan draaien. Heeft iemand een idee waar een dergelijk zekeringkastje te krijgen is, of een idee voor een goede vervanger? Misschien is het ook mogelijk om de klemmen te vervangen?

Alvast mijn hartelijke dank.
Laatst gewijzigd door phdebruin op do sep 08, 2005 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Zerkeringkast GT Junior

do sep 08, 2005 11:30

Afgaande op wat je schrijft, lijkt het me toch de originele zekeringkast te zijn. Zit met 2 schroeven vast en in de midden een draaidopje om te openen. Gammel ding eigenlijk.
Contactjes schoon maken met WD40 oid en de klemmetjes beetje dichtbuigen zodat de zekeringen beter klemmen. Ook aansluitingen achteraan (stekkers) schoonmaken.
Dat alles kan al veel verhelpen.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

phdebruin
Newbie
Newbie

do sep 08, 2005 11:37

Ga ik proberen, ik zal even laten weten wat het resultaat is.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 08, 2005 11:38

Wel even accu afkoppelen voor je begint.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Zekeringkast GT Junior

do sep 08, 2005 13:22

Een bertone uit 75 moet een zekeringenkastje onder het dashboard hebben oudere types hebben er een in het motorkompartiment en dat geeft helemaal vaak storing.

phdebruin
Newbie
Newbie

do sep 08, 2005 13:40

Ehmm... ik heb er op beide plaatsen 1. :)

Maar zoals gezegd, hij is dan ook niet standaard.

Volgens mij zit er in de zekeringkast voorin onder andere zekeringen voor de electrische fan, de startmotor, de voorverlichting e.d. Ben al jaren van plan eens uit te zoeken wat nu precies waarvoor is, de vorige eigenaar heeft deze motor er in gezet.

Een aantal jaren geleden heb ik tijdens een nachtrit al eens gehad dat de voorverlichting uitviel (80 km/u op een onverlichte weg). Toen ik flink remde sprong de verlichting weer aan.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 08, 2005 13:53

Ik heb alleen een kastje onder het dashboard. Hetzelfde kastje wat je beschrijft. Ik heb de draadboom volledig vervangen en ook de aansluitklemmetjes. Dan nog merk je dat er wel eens iets uitvalt. Ik heb vorige week alle amp-klemmetjes aan de draden vast gesoldeerd. Nu is het goed! (Behalve dat nu ook blijkt dat de stadslicht-schakelaar dus kapot aan het gaan is............................... :roll: )
Dirk - Giulia2000TS

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za sep 10, 2005 23:26

je moet de zekeringen verwijderen en de BOVENSTE pootjes naar beneden buigen. De onderste naar boven buigen heeft geen zin. Zorg dat je nette en schone zekeringen hebt, beetje contactspray of WD40 en voila!!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

phdebruin
Newbie
Newbie

ma okt 17, 2005 10:58

De zekeringen heb ik een paar weken geleden vervangen door nieuwe, en verder met WD40 in de weer geweest. Het lijkt er op dat dit wel geholpen heeft.
Gisteren tijdens de register rit geen problemen gehad in elk geval.

Bedankt voor al jullie input.

Terug naar “Algemene Technische vragen”