Hij flasht wel, dat is het probleem. De ontsteking staat dan blijkbaar op het verkeerde moment.
Ik zal morgen de kabel op de 4e bougie kabel zetten, ben dan benieuwd wat ik dan zie.
Ik heb de kabel vd stroboscooplamp op de 4e bougiekabel gezet;
precies hetzelfde, hij flasht wel maar ik zie geen enkel streepje op de poelie tijdens het starten.
Bougiekabels op de verdelerkap 180graden verdraaien?
(de motor is niet uit elkaar geweest, enkel de versnellingsbak met het vliegwiel)
Wat voor een stroboscooplamp gebruik je? Is de voorontsteking daarop instelbaar of is het één zonder
instelmogelijkheid? Soms moet je kiezen tussen ontsteekhoek en toerental.
Op cilinder 3 of 2 ook geen merktekens te zien?
Bosch verdeler is kap met klemmen, Marelli is met schroeven.
De BDP-sensor mag je negeren, die dient voor het inspuitsysteem (L-Jetronic).
Volgens mij heb je een inductieve gever in je stroomverdeler.
Sluit eens een losse bougie aan op een bougiekabel en leg die los op het blok.
Vonkt deze dan ook goed?
Zorg verder dat je ontstekingsmodule goede massa heeft zwarte draad op klem 2.
Goed richten in het donker met je lamp en niet alleen in de buurt van bdp-pin.
Indien goede vonk en geen streep zichtbaar toch maar eens met andere lamp
proberen. Zelfs al staat de ontsteking 10° verkeerd dan nog moet de motor aanslaan.
Het is inderdaad een Bosch ontsteking, ik zal ff checken of de bougie wel goed vonkt.
Hieronder foto's van de stroomverdeler en de bobine. 3e foto; waarvoor dient deze kabel? Deze heeft altijd los over de slang gehangen.