Ik gebruik zelf ook een cebora (zelfde type volgens mij), maar weet zo snel niet welke instellingen. sowieso altijd eerst testen als je gaat lassen. plaatwerk las ik zelf in stand 2, draad rond de 3 a 4 dacht ik. Merkte als je iets meer vermogen gebruikt, dat dan de las goed door en door gaat en daarnaast hoef je minder te slijpen. Wel oppassen met de warmte!! Het Mig/Mag lasboek van rustbuster is wel een aanraden en ook het boek stap voor stap plaatwerken. Daarnaast is youbtube je vriend (bij mij wel iedergeval

) Maakt ook verschil of je van boven of van onderen last. Heb zelf eerst op een sloop auto geoefend en met wat losse plaatjes. ik weet niet hoe ervaren je bent maar: Pas op met het afslijpen van de las! hier bedoel ik de warmte ontwikkeling, heb het idee dat dit kritischer is dan het lassen zelf en zorg dat je de las vooral afslijpt en niet het goede plaatwerk, dit word ontzettend snel dun! dus voorzichtig slijpen. Het gevolg is dan, dat als je na het slijpen nog een klein gaatje ziet, er gewoon weer een groot gat in brand zodra je dit dichtlast. Daarnaast zijn koperen las hulpjes ook een aanrader!
succes!
