Zo gek is het dus ook niet...de belastingdienst heeft een stokje gestoken voor mensen die de auto switchen tussen privé en zakelijk om zo ieder jaar te doen wat het beste uitkomt.
Nou het is meer hoe goed wil je het hebben? Distributie en homokineten zijn echt hoognodig aan de beurt en ik wil er nog wel even een tijdje mee rijden...Per jaar netto het bedrag aan bijtelling aftikken wat een jonger-dan-15 jaar oude GTA momenteel bij aanschaf kost is ook zo gek nog niet. Oh nee, wacht..
Maar wat mankeert er eigenlijk aan je motor/bak ? De bakken van een GTA zijn niet helemaal top maar de good-old Busso kan veel hebben. Mijn GTA heeft net de 300K grens doorbroken maar het ding loopt als nieuw. Vraag een "vrije jongen" die verstand heeft van zaken eens om zijn mening/diagnose. Ik heb al een naam genoemd..
Zou daar wel wat tijd tussen laten zitten, anders prikt men daar ook doorheen (onzakelijke transactie). Maar uiteindelijk is zo'n constructie wel de oplossing.Ja, dus je verkoopt hem aan je buurman en koopt hem zakelijk terug.
Ja, zoiets of in een leaseconstructie of aan een bv verkopen als je die hebt dag mag dan weer wel.Zou daar wel wat tijd tussen laten zitten, anders prikt men daar ook doorheen (onzakelijke transactie). Maar uiteindelijk is zo'n constructie wel de oplossing.Ja, dus je verkoopt hem aan je buurman en koopt hem zakelijk terug.
Maar dan zit je nog steeds met bijtelling of max 500km privé.Ja, zoiets of in een leaseconstructie of aan een bv verkopen als je die hebt dag mag dan weer wel.Zou daar wel wat tijd tussen laten zitten, anders prikt men daar ook doorheen (onzakelijke transactie). Maar uiteindelijk is zo'n constructie wel de oplossing.Ja, dus je verkoopt hem aan je buurman en koopt hem zakelijk terug.
Ik ga me zeker even laten adviseren, dankjewel voor het meedenken!Wat me wel interesseert: KM-stand ? Pluimt de motor bij gas loslaten ? Hoor je iets in bak/diff "zingen"? Historie bekend ? Korte-afstanden-karretje ? "Mayonaise" zichtbaar onder olievuldop ?
Als er niks stinkt, rookt, rammelt, zingt, en fatsoenlijk onderhouden is: if it ain't broken, don't fix it ! Een paar aandrijfassen en normaal onderhoud/distributie: tuurlijk. Dat hoort erbij.
Ga eerst eens naar één van de hier inmiddels genoemde namen. Gewoon een beroepsmatige liefhebber die je zegt waar het op staat. Uitlaatgas controle, compressie meten, lektestje, en met een "kennersoog" bekijken en beluisteren. Kan je zomaar 5 mille schelen.. Een goed onderhouden Busso, draaiend op premium olie, met zorg bereden naar zodra warm ook heel regelmatig goed bij z'n d*nder gepakt kan gewoon (meer dan) 3 ton lopen zonder gedoe/ellende/revisie. Ask me how I know.