Carabinieri
Full Member
Full Member

Trekhaak Giulia

wo okt 19, 2005 13:34

Ja, ja ik weet het een trekhaak hoort niet onder een Giulia :oops: , maar toch even een vraagje over hoe dat zit gemonteerd.

Hoe zit dat ? Hieronder een plaatje van een trekhaak voor een Giulia.

Afbeelding

Als ik het plaatje zie heb ik niet van, oooooooh dat zit daar en dat moet daar. Dus wie weet het en wat is het maximale gewicht voor zo'n trekhaak ?

Ik ben benieuwd en alvast bedankt.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Trekhaak Giulia

wo okt 19, 2005 19:20

Ik heb zo`n ding onder een Giulia nog nooit gemonteerd, maar volgens mij wijst zoiets zich vanzelf. Gewoon in het midden ( erg belangrijk :D ) onder de auto houden. Dan kijken waar hij zou kunnen passen. De achterste gaten boor je dan door. Dan hang je hem vast en boor je de rest van de gaten. De losse platen komen in de kofferbak.
Ik moet binnenkoer eentje onder de Alfetta plaatsen. Daar zit ook geen tekening bij, dus doe ik het ook op deze manier.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo okt 19, 2005 19:24

Je max toegestane belasting (op de trekhaak) staat op het typeplaatje. Om meer dan 750 kg (ledig gewicht en laadvermogen van de AHW opgeteld) te mogen trekken dien je dit op je kenteken te hebben staan. (Vroeger aanvullingsblad) Hiervoor moet je het kenteken opsturen naar de RDW, zie: www.rdw.nl . :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: Trekhaak Giulia

wo okt 19, 2005 19:37

Ik heb zo`n ding onder een Giulia nog nooit gemonteerd, maar volgens mij wijst zoiets zich vanzelf. Gewoon in het midden ( erg belangrijk :D ) onder de auto houden. Dan kijken waar hij zou kunnen passen. De achterste gaten boor je dan door. Dan hang je hem vast en boor je de rest van de gaten. De losse platen komen in de kofferbak.
Ik moet binnenkoer eentje onder de Alfetta plaatsen. Daar zit ook geen tekening bij, dus doe ik het ook op deze manier.
Hey Kas, nog steeds geen tijd gehad.. Met trekhaak kun je er een mooie caravan aan hangen en gaan toeren met Bassie en Adriaan.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 19, 2005 19:51

Hey Kas, nog steeds geen tijd gehad.. Met trekhaak kun je er een mooie caravan aan hangen en gaan toeren met Bassie en Adriaan.
Wel tijd, maar ik wilde hem alleen monteren als ik de 75 kwijt was. Dat is inmiddels zover dus het gaat gebeuren. :evil: Voordeel van het monteren van een trekhaak is dat ie er ook weer onder vandaan kan. :biggrin:

Bassie en Adriaan? Wie zijn dat? :shock:

AlfettaQO
Member
Member

wo okt 19, 2005 19:57

Bassie en Adriaan? Wie zijn dat? :shock:
:^o Onze jeugdhelden van weleer.

rjfschmitz
Full Member
Full Member

wo okt 19, 2005 20:28

Waarom toch een trekhaak onder een Giulia? Ik zou dan liever iemand's auto lenen of hem onder de boodschappenkar van mijn vriendin monteren. Wel handig bij het inparkeren soms... nu ik het zo bedenk. Een trekhaak zou mijn vriendin misschien van haar inparkeerangsten af kunnen helpen. Eureka!
:shock:
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Carabinieri
Full Member
Full Member

wo okt 19, 2005 21:18

Ok, duidelijk. Ik dacht zelf dat op deze manier het nooit stevig genoeg zou zitten, daarom de vraag. Vaak zie je bij oldtimers dat ze op een bepaalde manier op/aan de bumpersteunen zitten gemonteerd, lijkt mij een betere constructie. Maar bij de Giulia is het weer anders, bedankt voor je reactie.

Waarom toch een trekhaak onder een Giulia? Ik zou dan liever iemand's auto lenen of hem onder de boodschappenkar van mijn vriendin monteren.:
Nou daarom. :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 19, 2005 21:26

Kennelijk zijn er niet veel forumleden die een trekhaak onder een Giulia gemonteerd hebben. :biggrin: Als je de haak in de kleur van de auto spuit valt hij iets minder op.

Carabinieri
Full Member
Full Member

wo okt 19, 2005 21:31

Kennelijk zijn er niet veel forumleden die een trekhaak onder een Giulia gemonteerd hebben. :biggrin: Als je de haak in de kleur van de auto spuit valt hij iets minder op.
Goeie tip. :biggrin:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo okt 19, 2005 23:27

ik ken verschillende trekhaken voor Super/Berlina en GT/GTV
Deze lijkt mij NIET van een super, en ik zou deze zeker NIET monteren.
De kont van een super is eigenlijk VEEL te slap voor een trekhaak, en zeker deze trekhaak rukt de halve kont eraf.
Ik heb een trekhaak van het goede type onder mijn berlina, onder andere uit behoud van mijn bumper.
Zelfs deze heb ik fors uitgebreid alvorens hem te monteren.
Ik heb er nog zo een liggen, deze gaat oa op de bumpersteunen vast.
Die mag weg voor E 50,-
Wil je zien hoe en wat, spreek dan eens wat af!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”