Beste allen,
Mijn situatie is als volgt:
- Ik heb een Giulia Super waarmee ik 'enthousiast' rally rijd, en soms een trackday
- Om wat extra gang te hebben, heb ik er een 2.0L nord blok in liggen
- De voorremmen (ATEs) heb ik vervangen voor een Wilwood 4-Pot set (om precies te zijn: Wilwood Midilite 4-pot, Z-120-7472) met Montreal geventileerde schijven en Ferodo DS2500 blokken
- Achter heb ik de originele ATEs behouden
- Hier tussen (op de tunnel achter de handrem) heb ik een Tilton screw type brake bias valve
Enkele foto's bijgevoegd
Het probleem dat ik reeds al jaren ondervind is:
- De pedaaldruk is niet consistent; vaak moet ik het pedaal eerst een keer intrappen om het pedaal hard te krijgen (dan gaat het pedaal een stuk dieper) en vervolgens is het pedaal echt hard en kan ik er op 'leunen', wat uiteraard niet heel prettig is wanneer je op tempo rijdt; ik wel gewoon dat het pedaal altijd hard is en altijd dezelfde slag heeft
- Ik heb het idee dat dit probleem er met name is nadat ik een bocht uit kom; dus voor de bocht trap ik het pedaal (twee maal om te zorgen dat 't echt hard is en ‘hoog zit’), dan ga ik door de bocht, en als ik dan bij de volgende bocht weer rem, gaat het pedaal weer een stuk dieper
- Echter als ik op het rechte stuk hard rem, gewoon rechtuit blijf rijden (niet door een bocht ga), en ik trap even later weer op de rem dan is het pedaal nog hard
Uiteraard heb ik al zeer (zeer) veel verschillende zaken gecontroleerd en vervangen, om te zien of dat het probleem verhelpt, bijv.
- Uiteraard het remsysteem goed ontlucht (goed ontluchten, vervolgens flink stuk mee rijden, nacht laten staan en dan nog eens ontluchten)
- Hoofdremcilinder en rembekrachtiger al drie keer vervangen voor een nieuwe om te kijken of dat helpt
- Remvloeistof al meerdere keren vervangen
- De eerste set klauwen vervangen voor een andere type Wilwood Midilite met kleine zuigers die beter passen bij de grootte van de hoofdremcilinder (de niet nader te noemen 'Autosport benodigdheden leverancier' gaf toe dat hij een fout had gemaakt in de berekening van de correcte grootte... )
- De Tilton remkrachtverdeler vervangen, omdat ik het idee had dat deze mogelijk iets lekte
- De remleidingen vervangen om er zeker van te zijn dat die nergens lekken en nergens 'geknepen' zijn
- De vacuumklep in de kop vervangen
- De achter remklauwen schoon gemaakt, want de zuigers leken iets te klemmen door verzamelde remstof
En nog steeds is het probleem er.
Daarom twee vragen:
1. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van deze inconsistente pedaaldruk / pedaalslag ?
2. Wat voor 'remupgrade' raden jullie aan / heeft zich reeds bewezen voor 'enthousiast rallygebruik' in een Giulia Super 105-series ?
Dank