Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Te warme motor alfa 33?

za okt 22, 2005 21:03

hoe kan de fan aanslaan als de thermostaat dicht blijft staan ?, zender zit toch in de radiator of werkt dat niet zo bij een 33 ?
Precies: zolang je fan aanslaat werkt de thermostaat dus gewoon! :o :D
(En ik kan het weten, want heb wel eens een dichte thermostaat op een 33 gehad :shock: )

Dus maak je maar niet druk, zolang de motor snel op temp komt en asls de temp wat hoger oploopt de fan aanslaat is er niets aan de hand. :)
Het wordt pas verdacht, als tijdens rijden de temp steeds hoger oploopt (en de fanwerking achterwege blijft. :wink: :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Baresi23

RE: Te warme motor alfa 33?

zo okt 23, 2005 15:47

De motor van mijn 33 werd ook te snel te heet. Tijdens een ritje van nog geen 5 km heb ik 3 moeten stoppen omdat hij opliep tot 110 graden.
Gelukkig moest hij toch naar de garage voor een beurt de dag erna. Het probleem was (volgens de garage) dat de V-snaren versleten waren en dat die ook de pomp om te koelen aandrijven. Hij koelde dus helemaal niet meer. Nieuwe snaren erin, en nu blijft de temperatuur vrij stabiel. Tussen de 70 en 80 graden. Moet wel zeggen dat ik er nog geen lange stukken in het gereden (ben eergisteren pas teruggekomen van 4 weken vakantie).

Misschien kan dat het zijn?
Succes!

Baresi

Terug naar “Algemene Technische vragen”