Hoe kun je het CO percentage bijstellen bij een Alfa romeo 33 1.7 IE Jetronic.
Auto is van 1992 en dan moet je voldoen aan max 0,5 % mijn waarde is 0,7 %.
Stelschroef is te vinden op luchtmassa meter, en daar werd ook het nodige aan gedraaid. Echter maakte dit geen verschil in de gemeten waarde.
Labda sensor functioneert ook, schommelt netjes tussen 0,2 en 0,8 Volt.
Kan de stationair geregelde omloop klep voor problemen zorgen, heb zelf namelijk het idee dat deze niet meer doet wat deze zou moeten doen. En heb het stationair toerental nu zeer strak op 800 toeren staan (werkelijk zeer stabiel) door een kleine vernauwing aan te brengen in het stationaire omloop circuit. (even voor de duidelijkheid de motor sturing heeft een omloop circuit zonder klep en een circuit met klep). Overigens heb ik de CO waarde ook even laten meten zonder deze vernauwing in het circuit en dit leek nagenoeg ook geen verschil te geven, mogelijk iets lagere waarde.
Hoe kan ik het CO percentage omlaag krijgen.??. Krijg steeds meer een hekel aan die verplichte APK keuringen, zeker als het van deze dingen betreft. Alsof iedereen een CO meter in huis heeft liggen.
Ik heb nu de luchtmassa meter open geschroefd, ervan uitgaande dat er een werkelijk lucht circuit zou zijn, bestaat dit uit een elektronische potmeter (2 kOhm). De loper hiervan heb ik nu even op een uiterste waarde gezet. 0 Ohm ten opzichte van één van de twee uiteinden. Nu ben ik in ieder geval zeker dat als ik naar rechts draai de weerstand op zal lopen, en daarmee hopelijk een geaccepteerde CO waarde kan vinden.