Goedemiddag,
Sinds de 156 (1,9 jtd) nu al een aantal maanden in bezit van een dealer onderhouden 159 2,0 JTDM met 210K op de klok.
Hij rijdt super, alleen tijdens het regenereren gebeurt er iets geks. De auto begint te stinken (teer lucht), maar met name de rookontwikkeling
onder de motorkap baart me een beetje zorgen. Wat zou dit kunnen zijn?
Ter info: de pakking v/d vacuumpomp is vlak voor aankoop nog vervangen vanwege lekkage. Oude lekkage olie was echter niet helemaal netjes schoongemaakt. Dus op de brug geweest en alles ontvet en is nu netjes droog. Het roken is minder, maar blijft aanwezig. Als ik de kap open dan is het roken niet constant, maar elke 5 sec. zo'n beetje. De garage komt er vooralsnog niet uit en kan nergens een lekkage van het 1 of ander vinden (EGR koeler is niet gescheurd, geen lekke uitlaat etc etc). Gaat deze week een geforceerde regeneratie uitvoeren om het na te bootsen. De auto rijdt verder super, geen lampjes, inhouden of andere gekkigheden. Hij regenereert ongeveer elke 300km. Ik dacht zelf misschien nog aan een niet goed werkende EGR die niet goed sluit tijdens het regeneren?
Ben benieuwd of er hier Alfisten zijn die bekend zijn met deze klacht, of evt. weten waar het te zoeken. Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet Brum