Sowieso koper met losse weerstanden in de kappen. Is beter dan koolstofkern. Want weerstand onafhk kabellengte en betrouwbaarder.
Volgens mij verkoopt Beru of Bosch nog wel losse weerstand kappen. Anders ook eens bij Mercedes zoeken. Ik zal eens kijken wat ik heb. Heb destijds zelf bougiekabels gemaakt voor mijn racer en berlina TS van mijn pa.
Zat toen ook te klooien met aansluiting op bougies. "Zandloper" (=SAE?) of kale M4 schroefdraad.
Bougies met losse dopjes waren toen ineens uit de mode ofzo, want slecht/niet te koop (toen)
Deksel over de bougies zou ik weg laten. Houd de warmte vast.
De Alfaholics manie van bobines onder dashbord maar niet de accu in de kofferbak zetten heb ik nooit begrepen.
Je kan nooit een mooie dichte doorvoer maken met 8 ronde bougiekabels tegen elkaar geprakt door een rond gat in het schutbord. Nog afgezien dat het technisch niet handig is hoogspanningskabel tegen elkaar te prakken. En praktische werken is het al helemaal niet.
En uit oogpunt gewicht verdeling en cleane motorruimte horen accu's gewoon in de kofferbak.
Maar dit terzijde.
Gr
DJ