do sep 01, 2022 22:33
Alle GT’s met een 2.0, zijn JTS, daar is nooit een 2.0 16v in geweest. 1.8 16v wel.
Ja, het olie verbruik, is hoog in het algemeen. Veel mensen kiesen om optijd de olie bij Te vullen en laat het zo als het is.
Als je het echt willen verhelpen, dan moet je een modificatie laten doen. Blok wordt uit elkaar gehaald,:
= zuigers worden er 4 tot 8, 2mm gaten in de ruimte waar de onderste scrap veer komt.
= nieuwe scrap veren, op alle 4 zuigers
= gaten van de zuigers in de onderblok, opnieuw honen
= nieuwe driftstanglagers
= nieuwe koppaking en cilinderkop bouten
= cilinderkop, laten nakijken en Als nodig laten revisieren
Alles wordt, nu weer vakkundig in elkaar gezet, met nieuwe distributie.
In principe heb je een nieuwe blok, waarbij olie verbruik, voor bij is.
Zit wel een kosten plaatje aan van tussen de €1500 en €2000.
Je kan ook voor kiezen voor een andere blok, maar de kans is groot dat de olie verbruik, blijft.
Dus goed over nadenken, wat je voor kiest.
Als je handig ben, is het goed, zelf te doen. Plus, zeker goedkoper.
Alfa 156 SW TI, 3.0 V6, G3 (daily))
Alfa 156 SW Ti, 2.0 JTS, '04 (opknapper)
Alfa 155 2.5 V6 '96 (opknapper)
Alfa 155 2.5 V6 '95 (sloper, Duits papieren)
Alfa 155 2.5 V6 '96 (opknapper, Duits papieren)
Alfa 155 2.0 16V '95 (opknapper)