Beste Alfa 75 rijders,
Ik zit sinds kort met een vervelend elektrisch probleempje met mijn overigens betrouwbare Alfa 75 ( turbo )
Op een onverklaarbare ( althans tot nu toe ) wijze doet zowel het rechter stadslicht alsmede het linkerachterlicht het plots niet meer.
Het betreft in dit geval circuit 7 van de zekeringenkast ( 7,5 Amp )
In eerste instantie dacht ik aan een kapot lampje(s) voor en of achter maar dat bleek niet geval te zijn. Tevens stond er geen spanning op de circuits (R) voor en ( L) achter bij ingeschakelde ( stads ) verlichting.
De zekering bleek ook 100% en ik mat later ook geen spanning op de zekering naar min / massa. Heb daarna de zekeringenkast naar voren getrokken om te kijken of er toevallig ( wat me heel sterk leek ) een stekker los zat. ook dat was niet geval.
Circuit 6 linker stadslicht en rechter achterlicht functioneert 100% alsmede alle andere standen van dim / groot licht en of mistlampen.
In het elektrisch schema stuurt hoofschakelaar B6 aan het stuur de verlichting aan en dan met name ( in dit geval ) worden voor stadslicht en achterlampen middels een parallelle schakeling waarbij in stekker G -1.5 en F -1.5 een splitsing naar de circuits 6 en 7 plaats vindt.
Vanuit G -1.5 en F -1.5 wordt er naar massa geschakeld.
Het is duidelijk dat de oorzaak zit aan de spanningszijde van de zekeringenkast maar ik kan voor circuit 7 niet achterhalen waar ik ergens moet zijn voor verder te meten naar spanning.
Wellicht dat een van jullie de oplossing kunnen aanreiken....
Met Alfa 75 groet uit Oisterwijk,
Joop