KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Olipeilstok 33

do mar 16, 2006 19:09

. De peilstok met sensor is inderdaad zeer lastig aflezen.
Ze zaten ook in Talbot`s. De afleestruuk is door hem snel in en er snel weer uit te halen, uit de schacht. Dan heb je de meeste kans om hem goed af te kunnen lezen. En als de olie smerig is lukt het ook beter. Dus nooit meer verversen. :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Olipeilstok 33

do mar 16, 2006 23:18

Gewoon peilen als de olie nog echt koud is! Morgenochted bijvoorbeeld. :idea:
Dan is het prima af te lezen, olie lekker dik. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Olipeilstok 33

vr mar 17, 2006 08:22

Ik heb toen een uit een sloper gehaald en wanneer ik olie ging pijlen deed ik die er even in. Daarna weer de peilstok met sensor. Weet niet meer uit welk type 33 ik die stok had gehaald maar werkte perfect. De peilstok met sensor is inderdaad zeer lastig aflezen.
Dat is nu precies wat ik ook wil.
De afleestruuk is door hem snel in en er snel weer uit te halen, uit de schacht. Dan heb je de meeste kans om hem goed af te kunnen lezen.
Ik krijg de stok er dus soms niet eens uit. Je moet dan gaan draaien samen met allerlei andere fratsen (zonder hard te trekken :wink: ) om die stok eruit te krijgen. Dan zit de olie inmiddels alweer over de gehele stok.. :cry:

Heeft de 75 niet een gladde 'normale' peilstok? Ik heb ooit van RG een stok geleend waarvan ik dacht dat die van een 75 is. RG?

Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: Olipeilstok 33

vr mar 17, 2006 10:06

Die buis waar de pijlstok ingaat kun je er gemakkelijk afhalen. Die zit met 1 boutje vast en dan hoef je hem geloof ik alleen maar er naar boven uit te trekken, als je dit gedaan hebt kun je denk ik gewoon een stok gebruiken van een 33 zonder alfacontrol. Die zijn wel goed afleesbaar.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Terug naar “Algemene Technische vragen”