di mar 28, 2006 20:56
okee, het is ...!
de auto wil niet aanslaan, bougies er allemaal uitgehaald, per bougie en cilinder gekeken of ie buiten de cilinder vonkt. dat doen ze alle 4. 20 keer getrapt om benzine te krijgen in carbs. daarna bougies terug geplaatst en nog eens 10 keer getrapt, starten maar nog niet aanslaan. choke wisselend met pedaal. enzo enzo enzo nog steeds geen kik.
daarna maar de alfa aan zijn triangel en een sleepkabel achter de ford transit gehangen, meerdere rondjes over het boeren erf gereden maar geen enkel teken van leven. er is een volgend probleem bij gekomen:
de versnellingsbak: ik kan de hendel als een H bewegen in 1,2,3 en 4 . dan bij 4 een klein stukje naar voren en dan kan ik hem zo naar rechts gooien op de plek van de achteruit. de 5de versnelling is niet te bereiken! bij het loslaten van de koppelingspedaal lijkt het wel alsof er iets gekoppeld is(misschien de 5de versnelling?).
bah, bah en nog eens bah!
morgen ga ik bellen met auto europa italie bellen of ie tijd heb om hem aan de praat te krijgen. maar jullie advies is altijd welkom!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!