Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3654
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: RE: Alfa 33 op gas???

vr dec 15, 2006 21:16

Nou ik kan er dus een kopen, hoeveel zijn de 33 1.4 uit 94 nu zo'n beetje waard met een apk erop. En natuurlijk op gas!!


Groetjes Jean-paul en bedankt voor alle snelle berichten
Deze zeker? Staat al heel lang te koop. Het ijs op de foto is van vorig winter. Wat zoiets waard is? Geen drol. Wat de gek er voor over heeft. 1500 euro is veel te veel geld.

Afbeelding

Hij heeft het over een 1.4 , die v/d advertentie is een 1.7 toch :?:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Alfa 33 op gas???

vr dec 15, 2006 21:34

Op MP staat een donkerrode 33 1.4 op gas
Die heeft nu 3ton gelopen.
weinig roest en een nieuwe APK voor 650 euro.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Alfa 33 op gas???

vr dec 15, 2006 22:14

Ja ik heb er ook erg veel plezier van. Ik heb mijn 33 pas een half jaar, maar rijden doet die erg goed is btw een 1.7 IE.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 33 op gas???

vr dec 15, 2006 22:18

Het zg heet worden van de kleppen is een idee uit de oude tijd toen er nog geen stelliet klepzittingen in de cylinderkoppen zaten.
Uit diezelfde tijd, toen er nog lood in de benzine zat waren om op benzine te rijden geen stelliet klepzittingen nodig, alleen als je de motor ging opvoeren of op LPG ging rijden werd het plaatsen ervan dan aanbevolen of voorgescheven.
Uit die tijd stamt ook het gebruik om de klepspeling met 0,05mm/ 0.002 inch te vergroten als je op LPG ging rijden.

Het enige wat uit die tijd is overgebleven is dat je luchtfilter altijd in de zomerstand moet staan met carburateur lpg installaties, een zg hotspot in je carbs kan ook beter uitgeschakeld worden.
Bij de carb systemen is het aan te bevelen nooit je gaschoke te gebruiken of die helemaal uit te schakelen.
De gaschoke zit er nagenoeg alleen in omdat mensen die geen bal verstand van LPG op auto`s hadden bang waren voor startproblemen op gas !!!!!
90% van de startproblemen werd veroorzaakt door de gaschoke, en maar 9% door een foute afstelling van het systeem.
Ook bij de koudste start op lpg wordt in tegenstelling tot met benzine direct het juiste mengsel geleverd voor een directe ontsteking en daarom is er doodgewoon geen choke nodig.
Mensen die regelmatig terugkeerden met een goed afgesteld LPG systeem en toch met startklachten kwamen, daarvan werd stiekum de electrische verbinding van de choke verbroken, probleem opgelost.
Dit _ verhaal _geldt _alleen _ voor__gasinstallaties _ met _ carburateurs_ !!!!!!

Sorry, moet ik toch even kwijt.

Poehee... daarom wilde ik dus altijd een gaschoke!!!! :?

Die heeft wel degelijk een functie hoor, en die functie is bij LPG kenners bekend. Dat de LPG choke verkeerd gebruikt wordt ook...
Mijn oude Alfa Sud 1,5 Ti met 60 ltr gas en in de vouwcaravan ook 60 ltr gas (doorgekoppeld!) met de hele familie en bagage reed 1op 10 en werd ergens in noord Italie voor het eerst bijgetankt !

Terug naar “Algemene Technische vragen”