Ja Dré leg mij eens wat uit over vrouwen Dat over die gassen: Had jij toen Chili gegeten?
Even serieus - velen van jullie weten dat ik al best wel een tijd met oude meuk aan het rommelen ben, dus wat ik vertelde over de accu - ja ik weet inmiddels wel dat als je op een zwakke accu stroom verbruikt (lampen) dat de restcapaciteit van de accu nog minder wordt.
Ik gebruik deze truuk al tijden hoor, bij verschillende auto's, en weet dat dit werkt - maar kan het niet technisch benaderen....
Nogmaals: Accu redelijk zwak - toch proberen te starten want dat is beter dan duwen - "njek, njek, njek..njek.....njek..........njek" (of zoals een startmotorsteeds langzamer geluid maakt )
Je denkt dan - dit gaat niet goed komen!
Contact uit - lampen aan en uit - contact aan: sneller draaiende startmotor.....en PATS! Lopen!
Doe je de lampentruuk niet dan verval je heel snel in de vorige trage loop van de startmotor.
Dit werkt natuurlijk alleen bij auto's die het normaal gesproken WEL doen, het is geen middel om een nooit lopende auto aan de praat te krijgen.
@ Maxtor: ja jouw auto zat daar ook bij! Maar niet met jouw accu want die zat er niet in maar met een accu die nog in de hoek stond...
Overigens krijg je onder het starten een kwispelende toerenteller......Maar het karretje loopt best mooi (snorkel de snorkel! )
De andere ALFA idem en die oude Volvo van mijn broer precies hetzelfde truukje en allemaal starten....