KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfetta Qo problemen.

do apr 07, 2005 10:20

Linksvoor gaat het over. Alvast bedankt.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 20, 2005 23:00

Even een update. Het probleem met de binnenverlichting is verholpen. Het slot vervangen uit een andere deur en 4 liter WD40.
Het inhouden van de motor is een stuk minder maar nog niet over. Ik wilde een andere tank eronder zetten, maar die was van binnen zo slecht dat ik besloten heb om het vlottergedeelte met de opvoerpomp over te zetten. Maar het had geen effect op het stotteren van de motor. Hij doet het alleen nog maar tijdens het gasloslaten. Acceleren gaat goed. Toch nog rommel in de injectoren? Ontsteking verkeerd? Of ergens een valse lucht? Tips zijn welkom . Ondertussen wordt er nog verder gewerkt.

AG
Full Member
Full Member

do apr 21, 2005 06:14

De basis voor je ontsteking is heel makkelijk zet de eerste cylinder in bdp waarbij de nokken op de nokkenassen naar buiten wijzen, haal de verdelerkap eraf en dan moet de rotor naar het streepje wijzen dat op de rand van de verdeler staat, meestal kan je zien aan de rotor of hij goed staat kijk naar het brandvlekje deze moet niet op een hoek zitten.
Hoe zij de bougies en kabels?
Verder regelt de computer het. Heb je de benzinedruk gemeten, het filter vervangen. Loopt de luchtweger soepel? en is het zwarte kapje los geweest zit er kit aan? Verder even kijken of de luchtschuif het doet. Slangen loshalen en de schuif bedienen met 12V dan kijken of hij het doet. Voor valselucht alleslangen en rubbers in het inlaatkanaal bekijken.

AG

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfetta Qo problemen.

do apr 21, 2005 21:16

De basis voor je ontsteking is heel makkelijk zet de eerste cylinder in bdp waarbij de nokken op de nokkenassen naar buiten wijzen, haal de verdelerkap eraf en dan moet de rotor naar het streepje wijzen dat op de rand van de verdeler staat, meestal kan je zien aan de rotor of hij goed staat kijk naar het brandvlekje deze moet niet op een hoek zitten.
Hoe zij de bougies en kabels?
Verder regelt de computer het. Heb je de benzinedruk gemeten, het filter vervangen. Loopt de luchtweger soepel? en is het zwarte kapje los geweest zit er kit aan? Verder even kijken of de luchtschuif het doet. Slangen loshalen en de schuif bedienen met 12V dan kijken of hij het doet. Voor valselucht alleslangen en rubbers in het inlaatkanaal bekijken. AG
Ik zal je tips eens nalopen. Benzinedruk heb ik nog niet gemeten, maar ik zal eens zo`n meter halen of maken zoals KAI aangaf.
De bougies zijn nieuw. Verdeelkap en rotor ook. De kabels komen van de sloopautomotor die wel goed liep. Gasklephuis kan ik nog wel schoonmaken. Nog niet gedaan.
Hij trekt wel goed. Alleen bij het gas loslaten stottert hij. Maar voorlopig kan ik weer vooruit. Letterlijk en figuurlijk. :wink:
P.s, luchtweger is dat hetzelfde als de luchtmassameter? :?
De luchtmassameter heb ik ook al vervangen van de sloper.

AG
Full Member
Full Member

vr apr 22, 2005 06:31

Luchtweger is inderdaad de luchtmassameter. Ik bedoelde niet de gasklep schoonmaken maar de extra luchtklep deze zit aan de rechterkant op de kleppendeksel. Maar nog eens nadenkend controleer de gasklepschakelaar eens of hij klikt als je iets gasgeeft en ook schakelt als je gas loslaat. Doet hij dit niet dan blijft hij benzine inspuiten en dan kan de auto gaan stotteren.

Nou je hebt weer wat te doen

AG

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 24, 2005 10:56

Bedankt voor de tips!
Die gasklepschakelaar, waar kan ik die o.a vinden? In dat witte omcirkelde gedeelte? Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit geklik heb gehoord tijdens gasgeven onder de motorkap. Dat zou het kunnen zijn.
Dat ding ( stationairegelaar dacht ik ) in dat rode cirkeltje heb ik ook al schoongemaakt en uitgewisselt.

Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 24, 2005 21:03

De gasklepschakelaar zit dus achter hetgeen je nu ziet.
Nu zie je de bediening van de gasklep: dekabel+ hevel, dit zit dus op een as.
Aaan de andere zijde zit op die as dus de gasklepschakelaar.
door je gasklep lichtjes te draaien -de motor hoeft dus niet te lopen- moet je dus een zacht tikje in die schakelaar horen. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 24, 2005 21:15

Aha. Hartelijk dank. We gaan het proberen. :thumbs:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 28, 2005 17:18

Geprobeerd en gelukt. Schakelaar vervangen door een andere en de auto loopt nu een stuk beter. Het probleem van dat inhouden is weg. Nu nog de ontsteking goed zetten en dan moet hij weer prima gaan lopen. En dat na al die jaren stilstaan. Binnenkort voor de APK. Eerst bedankt voor de tips. :thumbs: :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”