Gebruikersavatar
BinnemaTS
Member
Member
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 14:06
Locatie: Groningen

RE: Spontaan uitvallen en even wachten lopen als zonnetje 15

do nov 01, 2007 15:39

bij mn 146jtd ook een soortgelijk probleem gehad. Koud gewoon starten en lopen. Bij parkeerplaats warm starten, helemaal niets! Daarnaast af en toe onder het rijden motoruitval welke zich vervolgens wel weer herstelde in een fractie van een seconde. De BDP sensor vervangen (bij 146 een klusje van 15 minuten als de auto op een brug staat) en nooit meer last van gehad.

Bij startproblemen kan je ook even de relaishouders welke zich voor de accu bevinden controleren (startrelais zit daar volgens mij ook). Die dingen kunnen ernstige corrosie vertonen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: Spontaan uitvallen en even wachten lopen als zonnetje 15

vr nov 02, 2007 00:32

de klachtomschrijving van de topicstarter klinkt wel als een defecte BDP sensor, maar bij de dealert is dit met een paar minuutjes uit te lezen, als de BDP de boosdoener is, geeft ie dat aan.
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

PHGERT

RE: Spontaan uitvallen en even wachten lopen als zonnetje 15

ma mar 17, 2008 08:53

Hallo allen

Bij speelt hetzelfde liedje bij mijn 146 TS 16V bj 2001. Het begon met parkeren en vervolgens boodschapje doen en bij terugkomst wil de auto gewoonewg niet starten.
ANWB is er de eerste maal bij gekomen en die wist mij te vertellen dat het alles te maken had met het antiblokeer systeem.
Ik zou de auto niet "optijd" hebben afgesloten. Met die wetenschap heb ik ruim 2 maanden zitten rotzooien, en kon maar niet constateren dat deze beste ANWBer (die mijn inziens toch als deskunidge in deze moet worden aangezien) ook daadwerkelijk gelijk had. Enfin, gisteren begon het zelf tijdens het rijden voor te doen, en vandaag sloeg de boel af en idd na 15 minuten, sloeg de motor weer aan.

Geziend e fora's die ik doorlees allemaal over de BDPsensor spreken, wil ik deze vervangen.

Graag zou ik vragen of een van jullie weten om welk artnummer, prijs en waar deze exact zit.

Groet,

Gert

Terug naar “Algemene Technische vragen”