Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: controlelampje koelvloeistof

ma mei 02, 2005 20:07

Een pingelsensor? Op een 33 ? Dan zou m'n 33 carbs ook een pingelsensor hebben.

Nee hoor, dat blokje is de sensor van het lampje. Die van het metertje zit in in inlaatspruitstuk in een koelvloeistofkanaal, dat is zo'n blauwe 2-polige bosch stekker.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: controlelampje koelvloeistof

ma mei 02, 2005 20:09

kijk weer wat geleerd, ik dacht altijd dat de sensor in het inlaatspruitstuk voor het lamoje en de meter was.
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
Erwin
Member
Member
Berichten: 194
Lid geworden op: za apr 30, 2005 15:05
Locatie: Hoornsterzwaag
Contacteer: Website

RE: controlelampje koelvloeistof

ma mei 02, 2005 20:11

Sorry voor de wat onscherpe foto, hieronder, maar volgens mij is dat aluminium blokje de pingelsensor, en het stekkertje (blauw) dat ernaast zit is van de koelvloeistof temperatuur.


Ik begin nu te denken dat je bekabeling is door gesleten en dat de + draad van de temp sensor tegen de draad van de pingel sensor licht. (dus eigenlijk aan de massa)
Volgens mij heb je dan kortsluiting! Ik heb de blauwe stekker los gehad met als enig resultaat dat het toerental van m'n blok ff anders werd. Is de koelvloeistof temperatuursensor een maak of een verbreek contact?(of hoe dat ook mag heten)Wat is trouwens een pingel sensor?Ik loop wel ff naar beneden om het nog een keer te controleren. Lampje is uit!!! Heb het blokje goed schoongemaakt en terug gezet. Als ik het stekkertje doorverbind met de massa gaat het controlelampje branden. En sluiting met de blauwe stekker is bijna niet mogelijk omdat de kabels 2 verschillende kanten oplopen en elk via een andere route de kabelboom ingaan.En dat toerental verschil komt waarschijnlijk omdat ik het luchtfilterhuis aan de kant heb geduwd.
Laatst gewijzigd door Erwin op ma mei 02, 2005 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

Gebruikersavatar
Luc33
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:04
Locatie: Groningen

Re: RE: controlelampje koelvloeistof

ma mei 02, 2005 21:43

[-X :o Nummer 11 dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :wink: :blue_lol:
Volgens mij zijn 11 en 13 gelijk. 8)
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: controlelampje koelvloeistof

di mei 03, 2005 12:20

[Volgens mij heb je dan kortsluiting! Ik heb de blauwe stekker los gehad met als enig resultaat dat het toerental van m'n blok ff anders werd. Is de koelvloeistof temperatuursensor een maak of een verbreek contact?(of hoe dat ook mag heten)Wat is trouwens een pingel sensor?Ik loop wel ff naar beneden om het nog een keer te controleren. Lampje is uit!!! Heb het blokje goed schoongemaakt en terug gezet. Als ik het stekkertje doorverbind met de massa gaat het controlelampje branden. En sluiting met de blauwe stekker is bijna niet mogelijk omdat de kabels 2 verschillende kanten oplopen en elk via een andere route de kabelboom ingaan.En dat toerental verschil komt waarschijnlijk omdat ik het luchtfilterhuis aan de kant heb geduwd.
De blauwe stekker wordt ook door je computer gebruikt. Aangezien er een correctie plaatsvindt op basis van koelvloeistof temperatuur kan het lostrekken van die stekker zeker tot een toerental wijziging leiden.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Algemene Technische vragen”