Ik heb een Bertone carroserie laten beitsen en daarna een verfbad gegeven in een epoxyprimer.
Het sructurele laswerk hebben we eerst gedaan zoals dorpels bodem radiateurbalk enz enz .
We hebben dat eerst gedaan omdat we bang waren niets over te houden.
Daarna de carroserie laten beitsen.
Je weet niet wat je ziet echt er zit niets meer op geen tectyl,plamuur en geen kit super gezicht zo'n echt kale carroserie .
hierna hebben we de carroserie voor de rest afgelast want er kwamen wel wat plekken te voorschijn.
Daarna is de carroserie weer gebeitst en in een verfbad geweest waar hij matzwart uit kwam het voordeel is natuurlijk dat de verf ook in de dorpels komt en verder natuurlijk in de holle ruimtes.
De autospuiter waar ik hem heen gebracht heb dacht dat het een nieuwe carroserie was want het ziet er uit als plaatwerk wat je nieuw koopt.
Een mooie basis om de auto strak te maken en te spuiten.
Het plan is om de auto na het opbouwen evengoed te tectyleren baat het niet dan schaad het ook niet.
Het achterblijven van het beitsgoedje is door een spoel bad geneutraliseerd dat mag geen problemen geven.
Als de carroserie kaal is zet je hem gewoon in de WD40 met een doek
dat gaat er vanzelf weer af voor het verfbad dan wordt de hele carroserie in een ontvetter bak gedompeld.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
Het kost wel serieus geld maar alle grote restaurateurs maken gebruik van dit procede en zijn ook zeer te spreken over de werkzaamheden.
Ik zie ten opzichte van stralen veel voordelen.
a: er blijft geen straalmidel achter in hoeken en gaten als je met ijs straalt blijft er weervocht achter!!!
b:ook de holleruimtes worden behandeld.
c: geen vervorming van plaatwerk.
d:het procede komt overal ook op plaatsen waar je met je flex of staalborstel niet bijkomt.
e: als je laat stralen dien je zelf alle kit/tectyl zelf te verwijderen daar bespaar je heel wat uren ook verf van grote vlakken dien je voor het stralen te verwijderen zodat er tijdens het stralen niet te veel warmte komt in het plaatwerk.
Je merkt dat ik erg entousiast ben.
Voor degene die er een plaatje van willen zien :www.autobeitserij.nl
Eventueel ben ik bereid wat prive foto's aan geintresseerden te mailen.
gr Jan