Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8047
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 3.0 V6 24V

zo dec 14, 2008 16:16

In t kort, zover ik weet moet een 33 niet uitgeklokt worden. :wink:
Bij mij wel ! :mrgreen: Als de klus geklaard is dan klok ik uit! :wink:
Eh jíj klokt uit,níet de 33... :twisted:

:wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: 3.0 V6 24V

zo dec 14, 2008 18:59

Ik sta toch dan raar te kijken als ik dergelijk soort motoren aantref met rammelende looprollen - terwijl de riem nog alle tekens heeft (afleesbaar)
Of: Afgestipte punten :lol: (lekker uitklokken).

(of: klant kocht een auto bij hele grote bekende alfahandelaar - bedong een nieuwe distributie - en kreeg die ook.....De riem ja!..Toen ie klokkend als een kalkoen aankwam dacht ik nog: bij mij loopt zo'n ding altijd gelijk aan barrels... :twisted: )
Wat is uitklokken???? :shock:

Ik kocht in het verleden een 33 bij de voorganger van deze bekende handelaar met nieuwe riemen.............


Zucht ach laat ook maar..................... :roll:
De 24v motoren hebben 'losse' nokkenaspoelies tov de nokkenas.Zitten puur op conische klemming gemonteerd op elkaar. Terwijl andere verbindingen bv met een spie gemonteerd zitten.
Omdat er dus geen bdp referentie is moet de krukaspositie met een meetklokje tov de gefixeerde nokkenassen bepaald worden (uitklokken).Daarna worden de poelies met speciaal gereedschap vastgezet op de nokkenassen.

In t kort, zover ik weet moet een 33 niet uitgeklokt worden. :wink:

Grtz,fRank
Ah thnx........weer wat wijzer.
tis net de belasting.....Leuker kunnen ze het wel maken.....NIET makkelijker...... :lol:

Die 33 was meer een reactie op het verhaal van Tom.....Distributie vervangen bij de "dealer" zonder de spanrollen te doen........waardoor het ding klonk als een 2cv
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Terug naar “Algemene Technische vragen”