Gulf Racing 5w60 !
Ten tijde van het lanceren vd SZ was 10w40 & 15w50 zowat het extreemste . Hoe verder de 2 uit mekaar liggen hoe beter . Het ene duid op snel vloeibaar worden koud het andere op niet te dun worden warm .
Harrie als je dat vind doe je er toch gewoon 5w40 in?
Ik snap alleen niet dat je dan zoveel advies inwint via de diverse fora!
Kennelijk heeft ons advies niet zoveel zin dan of zie ik dat verkeerd?
vraag het de specialist zou ik zeggen. Over het algemeen is mijn ervaring met specialisten dat zij niet zomaar een mening hebben, maar die hebben opgebouwd in vele jaren ervaring. Het feit dat ie met de 10W60 geen olie meer verbruikt (bijna niet dan...) zegt wellicht ook misschien iets.maar veel specialisten zeggen 10W60. Waarom???
Echt, zo ontzettend langzaam, logisch dat jouw motoren niet kapot gaanJa is een volsyntheet!
Waarom juist Castrol? Mijn motorbouwer adviseert dat en die vertrouw ik blind, en moet zeggen het blijft allemaal heel.
Maarja ik rijd ook altijd langszaam natuurlijk.......
Bij Sam van Lingen zeiden ze dat ze dat er altijd in gooien.vraag het de specialist zou ik zeggen. Over het algemeen is mijn ervaring met specialisten dat zij niet zomaar een mening hebben, maar die hebben opgebouwd in vele jaren ervaring. Het feit dat ie met de 10W60 geen olie meer verbruikt (bijna niet dan...) zegt wellicht ook misschien iets.maar veel specialisten zeggen 10W60. Waarom???
tja, ben ik het niet mee eens. net zoals een oliekoeler voor dit gebruik overkill is.Als je af en toe gewoon een rondje stevig doorrijdt op de openbare weg, kun je beter iets anders nemen.
tja, ben ik het niet mee eens. net zoals een oliekoeler voor dit gebruik overkill is.Als je af en toe gewoon een rondje stevig doorrijdt op de openbare weg, kun je beter iets anders nemen.
Nu ja, ik kom even terug op de millers 10W60 die ik erin gooi voor het circuit. die is getest, inclusief meerdere keren oliemonsters , door racevrienden met engelse meuk. En vergis je niet, je hebt het over moderne olietechniek, maar je hebt het ook ever een motorblokontwerp wat meer dan 20 jaar oud is. Want een 3 liter 12V , dat verhaal begon medio jaren tachtig. Dat zijn heel andere toleranties dan de moderne moteren. Daarnaast wil ik met koude motor, wanneer alle metaal nog niet is uitgezet, en de toleranties dus nog eens anders zijn dan op bedrijfstemeratuur