Andretti Molletti

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 20:47

Quote: Bobine en voorschakelweerstanden/ bedrading hall/gever lijken Ok.


?????????

heb je een punten of een elektronische ontsteking??
Halgever kan bijna niet en zeker niet icm voorschakelweerstand!!!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 20:51

Quote: Bobine en voorschakelweerstanden/ bedrading hall/gever lijken Ok.


?????????

heb je een punten of een elektronische ontsteking??
Halgever kan bijna niet en zeker niet icm voorschakelweerstand!!!
Ik heb een Hall gever ( VW) : sorry.

Cor heeft een spoel met zo'n 4-armige bandiet eropheen...:biggrin:
zal wel ff plaatje opsnorren
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 20:53

Inductieve gever in de verdeler dus... is het Bosch of MM?

En heeft de bobine een voorschakelweerstand?? (kan niet)

De bobine weerstand gemeten tussen de +15 en de 1 mag maximaal 1,2-1,5 Ohm zijn... bij 4 Ohm heb je een punten bobine en dat geeft deze storing!!!
Als er een voorschakelweerstand aan de bobine zit dan moet deze doorverbonden worden!!!!

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:02

Inductieve gever in de verdeler dus... is het Bosch of MM?

En heeft de bobine een voorschakelweerstand?? (kan niet)

De bobine weerstand gemeten tussen de +15 en de 1 mag maximaal 1,2-1,5 Ohm zijn... bij 4 Ohm heb je een punten bobine en dat geeft deze storing!!!
Als er een voorschakelweerstand aan de bobine zit dan moet deze doorverbonden worden!!!!
Bosch

Tja.... Dat die voorschakelweerstanden erop zitten heb ik ook niet bedacht.... Ik weet wel dat de eerste vorm van electronische ontstekingen (Ook zonder punten) allemaal voorschakelweerstanden hadden, dus gezien het feit dat die dingen eraan hingen heeft ons doen besluiten om ze maar te laten zitten. 8-[

Kortom: Ik regel even een bobine voor een electronische ontsteking en we pleuren die voorschakelweerstanden eruit... :blue_cool:


We gaan weer meten...... :lol: :lol: :lol:

THNKS DRE.... :thumbs:
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo jun 15, 2005 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:05

Meet eerst je bobine misschien is i wel omgezet (dus 1,2 Ohm, anders is het zowie zo een 2 Ohm bobine en dus zonder voorschakelweerstand al opgelost!!)

Sluit je voorschakelweerstand maar KORT!!!

Probleem weg!!!

10 euro verwed ik erom!

:wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:09

Hou dat geld maar op zak...:biggrin:

Heb jij misschien die Bert van Cor "ingericht" :?: :wink:

We gaan em Cor- tsluiten.

Nou Cor. Ga jij Ome Dre eens even b''danken.......

AfbeeldingAfbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1818
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:11

Meet eerst je bobine misschien is i wel omgezet (dus 1,2 Ohm, anders is het zowie zo een 2 Ohm bobine en dus zonder voorschakelweerstand al opgelost!!)

Sluit je voorschakelweerstand maar KORT!!!

Probleem weg!!!

10 euro verwed ik erom!

:wink:
die staat dré!!

de bobine van m'n electr. ontsteking wordt ontmanteld begrijp ik.... :roll:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:15

Ik zal mn overalletje weer ff opscharrelen...:biggrin:
Afbeelding
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:31

En? En?

Waar wachten jullie op???

:lol:

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1818
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:41

euh, m'n bert wil niet aanslaan :shock: :shock: en ik kom de garage niet uit en er staat een truck in de weg: :wink: :wink:
Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Andretti Molletti

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

wo jun 15, 2005 21:50

Wat een flauwe truc














m er onder uit te komen ;)

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

do jun 16, 2005 07:52

Vrijdagavond of zaterdagochtend..????. :o

Zo af en toe moet ik ook nog wat geld aanslepen....:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

vr jun 17, 2005 20:28

Meet eerst je bobine misschien is i wel omgezet (dus 1,2 Ohm, anders is het zowie zo een 2 Ohm bobine en dus zonder voorschakelweerstand al opgelost!!)

Sluit je voorschakelweerstand maar KORT!!!

Probleem weg!!!

10 euro verwed ik erom!

:wink:
Moletti heeft dus niet gelijk....

Niks, noppes, nada effekt. :( De drie aansluitingen van de twee voorschakelweerstanden keurig doorgelust en geen effekt :cry: :cry:
Weerstand bobine zo ongeveer 1.3 a 1.4 Ohm, dus ook niks :cry: :cry:
Alle aansluitingen losgehad en gecontroleerd op goed kontakt/massa en daar waar nodig blankgemaakt en uiteraard geweedeed.

Wel het volgende vastgesteld:

Indien er enige tijd met ca 2400 rpm wordt gereden: De eerste keer gasgeven levert een hik op en enig gesputter en daarna alles top. Indien deze procedure direkt daarna herhaald wordt, met wederom ca 2400 als starttoerental is er niets aan de hand... :o

Dit lijkt mij toch niet te liggen aan een onjuiste ontsteking, sproeierbezetting, maar meer aan een acceleratiepomp die niet meteen de volle straal geeft.
We gaan nu, nadat eerst het co weer ff op ca 3.5 gezet is, maar eens de opbrengst meten en toch de membramen eens aan een nader onderzoek onderwerpen..... :? (Verdroogd en dus te stug????)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

ma jun 20, 2005 19:42

En? En?

Waar wachten jullie op???

:lol:
Op het verlossende antwoord, want......................Tisernog.... :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Andretti Molletti

RE: Progessie boringen Dellorto. De verschillen???

ma jun 20, 2005 20:44

Dellorto's he?
Je vlotterniveau is t eerste aar ik aan denk...
je acceleratiesproeiers en daarna je pompjes...

De ontsteking is zeker niet ok zo dus vervang de bobine voor een goede maar wissel ook de module eens uit met een andere!!
Bougies niet vet geslagen omdat je te weing vonkkracht had?? heb je een ander setje bougies?? liefst een 6.... elektrode afstand op 0,7mm...


oja heb ik die 10 euro van het weekend al uitgegeven zeg ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”