nou bijna niet dusNiet dus.helemaal correct!En dan neem ik aan dat het U9 op je kenteken wel van invloed is? Dus wanneer je een kat+lambda regeling weghaalt van een
auto met U9 op het kenteken dan moet je voldoen aan 0.5% en anders aan 3.5% ?
Voor de APK is het niet van belang wat er op het kenteken staat.
Wel lambda regeling 0,5% CO,Geen lambda regeling aanwezig 3,5%.
Zo simpel is het,dus kap open doen bij het keuren,geen lambda aanwezig in de auto,3,5% CO(voor 1-1-'96 he)
Sorry dat ik hier off topic ga.Omkeuren naar een andere motor is ook een stuk makkelijker geworden.
dat scheelt een hoop gepiel.. ik heb destijds best wat werk gehad om de 2 liter op carbs. met andere nokkenassen op 0.5% afgeregeld te krijgen...Inderdaad,jou idee spreekt mij namelijk ook aan,en met 3,5% CO is dat toch makkelijker
Hoe ze daar mee om gaan is niet helemaal duidelijkSorry dat ik hier off topic ga.Omkeuren naar een andere motor is ook een stuk makkelijker geworden.
Maar geld dat ook voor eenzelfde motor die istandaard bij de koets hoort, maar alleen enorm in vermogen is toegenomen
Groetjes,
Marc
Dat is dus het probleem, volgens mij zegt het RDW dat er vanaf een vermogenstoename vanaf 40% bij dezelfde motor een (her)keuring plaats moet vinden in Lelystad.....In principe valt er bij jou dan weinig om te keuren.
Precies!!voor de apk is het dus niet zo'n probleem, maar als je op de weg wordt aangehouden dan moet een kat aanwezig zijn voor het oog als dat ook op kenteken staat...
(en dan wordt het een milieu gedoe en dan krijg je bekeuringen die echt bizar zijn!)
dat is idd de fatsoenlijke nederlandse vertaling wat ik bedoelde, maar op deze zondag ben ik niet in staat het zo op te schrijvenPrecies!!voor de apk is het dus niet zo'n probleem, maar als je op de weg wordt aangehouden dan moet een kat aanwezig zijn voor het oog als dat ook op kenteken staat...
(en dan wordt het een milieu gedoe en dan krijg je bekeuringen die echt bizar zijn!)
De APK en de WET zijn 2 verschillende dingen!!
1) je auto moet aan de wet voldoen en dan pas komt de APK keuring!
Dus een APK keuring keurt niet meer op wettelijke eisen, een agent niet op APK eisen...Maar je MOET wel aan beide voldoen!!