Als je een turbo bouwt, ga je gelijk ongetwijfeld krijgen. Als je iets wilt bouwen wat boelveel toeren atmosferisch draait, weet ik nog niet wat er eerder stuk zal gaan.
Nog een aandachtspunt, de krukas heeft ook z'n zwakheden bij hoge toeren of bij veel turbodruk. Door de verspringende kruktappen krijg je zoveel torsie dat de lagers gaan klemmen als je echt hard gaat.
12v en heel veel toeren gaat niet echt samen

. de constructie met de stoterstangen naar de uitlaatkleppen helpt hier niet echt bij. Bij een 24v zou dat eerder een probleem kunnen worden, die kunnen makkelijker toeren maken. Maar als je een 12v gaat bouwen die meer als bv 8500 toeren gaat draaien kost alles al zoveel dat een paar carillo's er ook nog wel af kan, de meeste serieuze tuners zullen de gok niet gaan nemen om die paar 100 euro te besparen, als de motor in de soep loopt is er veel meer schade. Liever bewezen goede onderdelen. Maar ik ben wel met je eens dat een verhoging van het toerental een veel grotere belasting is voor de drijfstangen als wat laaddruk erop zetten.
Krukas heb ik nog nooit over gehoord dat die problemen zouden opleveren. Domingo racede met zijn 3,3/3,4 24v Biturbo met meer als 600 pk met een standaard krukas en zo zijn er meer.

Jongen in Australie kwam met zijn Alfa v6 krukas bij een revisiebedrijf en daar waren ze er jaloers op, de v8 krukassen waar zij mee te maken hadden waren heel wat slechter en zwakker als de Alfa krukas zeiden ze.

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.