Misschien is de benzine pomp dubbel geschakeld met een tweede relais?

Als je het contact aanzet gaat de pomp een paar seconden draaien en daarna weer uit. Als je start blijft hij (natuurlijk) draaien. Wellicht dat hiervoor twee relais nodig zijn?
Ik ging uit van de kabelboom van de 16v, die heeft alleen twee relais onderaan de voorruit. Bij een 1.4 is het dan toch anders.
De benzinepomp wordt aangestuurd (het relais dan) als het contact aangaat ... de computer ziet dan de +15... contactslot...
Inwendig gaat er dan een timer lopen in de computer van ongeveer 5 seconden... gebeurt er niks dan stopt het relais en dus de pomp. Gaat de motor lopen wat gezien wordt met de BDP sensor (=toerental) dan blijft het benzinepomprelais aangetrokken. Valt het toerental onverhoopt weg dan stopt de pom weer... er is dus maar 1 relasi voor de pomp.
Het andere relais wat belangrijk is is het hoofdrelais wat oa spanning geeft aan het benzinepomp relais en aan de injectoren middels de roze draden. Dit relais is genoemd in een vd schemas zijnde systeemrelais.
De relais op de foto's zijn het relais voor de verwarming van de Lambdasonde en de andere... geen idee... meestal zoiets als koelfan of aircopomp.
Voor de juiste werking van het injectiesysteem zijn alleen het hoofdrelais en het benzinepomprelais van belang.
my 5 cents
