frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Olie lampje Alfa 75 1.8 blijft branden ????

wo aug 31, 2005 23:37

Ik dacht dat de oliedruk wel goed was, bij warme motor stationair 0,5 Bar..

Nu ben ik een weekendje naar Texel geweest, en heb op de terug weg 4 uur achter elkaar gereden, met ook af en toe helemaal stil staan ......
En toen merkte ik dat de oliedruk stationair steeds lager werd aangegeven op de meter.. :shock:
Toen ik thuis voor de deur stond met de motor stationair stand de oliedruk meter bijna op nul...... :( Nu is mijn vraag wat kan dit zijn ?

Moet ik me hier over zorgen gaan maken of hebben meer mensen hier last van ?

(Denk toch dat ik niet een heel goed exemplaar gevonden heb.........want het remmen vindt ik ook onder de maat, maar kan zelf nix vinden dus breng mijn auto volgende week naar de garage :cry: )

Groeten Marco
He Marco geen paniek hoor vwb je oliedruk: door de lange reistijd is je olie lekker dun geworden (opgewarmd) daardoor zal de meter minder aangeven dan op een stukje rijden van pakweg 12 km.(wanneer is ie voor het laatst ververst btw ?)
En wen er maar aan , een 75 remt normaal niet zo super...Wellicht dat je de remvloeistof eens kunt (laten) verversen en een keertje remblokken vernieuwen?
Heb zelf op de 90 v6 een setje van Rs racing: rode pagid blokken vóór en Ferodo ds 2500 achter> is een hele lekkere combinatie voor 'sportief straatgebruik'... :wink:
Weet niet of ie dit setje ook kan leveren voor de 1.8 modellen. (die remmen zijn nl anders)
Suc6 ermee, grtz, fRank
Ps niet voor ieder l.llig storinkje je auto naar de garage brengen hoor; met behulp van de techneuten hier aanwezig kun je een hoop zelf oplossen...! Gewoon vragen, expertise zat hier! 8)
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Marco
Full Member
Full Member

RE: Olie lampje Alfa 75 1.8 blijft branden ????

do sep 01, 2005 09:26

Okee, bedankt voor de uitleg.

Alleen wat betreft de remmen, ik wil wel het meeste zelf aan mn auto doen, maar heb wel een werkplaatshandboek of iets dergelijks nodig, want ik heb naar mn remmen gekeken, maar zou niet weten wat ik er aan kan doen ?
Ik denk dat de remmen aan de linkerkant slecht remmen waardoor de auto naar rechts trekt, maar hoe ik dit kan verhelpen.
Ik heb namelijk niet zoveel sleutel ervaring ( aan auto's dan ) maar wil dr wel graag meer van leren 8)

Groeten Marco

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

do sep 01, 2005 10:11

Wat ook zou kunnen, speling op de onderste draagarmen, bij remmen
gaat hij "open" of "dicht" staan zodat je auto wat wegstuurt
trasforma il meglio in massimo

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Olie lampje Alfa 75 1.8 blijft branden ????

do sep 01, 2005 23:07

Okee, bedankt voor de uitleg.

Alleen wat betreft de remmen, ik wil wel het meeste zelf aan mn auto doen, maar heb wel een werkplaatshandboek of iets dergelijks nodig, want ik heb naar mn remmen gekeken, maar zou niet weten wat ik er aan kan doen ?
Ik denk dat de remmen aan de linkerkant slecht remmen waardoor de auto naar rechts trekt, maar hoe ik dit kan verhelpen.
Ik heb namelijk niet zoveel sleutel ervaring ( aan auto's dan ) maar wil dr wel graag meer van leren 8)

Groeten Marco
Hoi voor manuals ed kijk eens op deze site: http://www.alfa75.info/id473.htm
Onder 'technical' staat een hoop info waaronder de manuals, suc6.
En kom je er niet uit, gewoon hier vragen, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 01, 2005 23:17

Als je klauw linksvoor te weinig remt zit er hoogst waarschijnlijk een zuigertje een beetje vast. Duw beide remblokken zo ver mogelijk terug en trap enkele keren op de rem, totdat de blokken weer aanliggen. herhaal dit leker veel achter elkaar en ga daarna proefrijden. wellicht is het dan opgelost. :idea:

Maak je over de oliedruk maar niet te druk, die vierpitters hebben als ze echt door en door warm zijn vaak maar weinig druk bij stat. toerental, maar zolang het lampje nog niet brand is de druk nog okay. :o Bovendien geeft de (oude) sensor vaak steeds minder aan, totdat.........ie het helemaal niet meer doet, maar dan kun je die sensor alsnog vervangen. Ik neem overigens wel aan dat je lampje het doet. :roll: (contact aanzetten, dan moeten alle controlelamjes even aangaan :wink: )

Succes! Komt helemaal goed joh! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”