Adrie
Newbie
Newbie

RE: Cardanas 75 QV en banden probleem....

wo sep 07, 2005 20:26

Je heb gelijk Frank wat betreft de uitlijn gegevens van een verlaagde 90 v6 maar die bestaan ook niet, maar van de 156 zijn die gegevens er wel, je kameraad bij profile heeft het best wel goed bekeken door zich niet aan de fabrieks gegevens te houden dat tekent een goede uitlijnmonteur, :) ik rij zelf al 17 jaar met een gtv6 en lijn al 20 jaar maar heb nog steeds slijtage aan de binnenkant van de banden dat krijg ik ook niet voor elkaar.
En de casterstangen, :idea: laat de rubbers zitten vervang ze niet door kunstof of kogels zoals jullie dat noemen, je haalt de beweging uit casterstangen en de auto word alleen maar gevoeliger voor spoorvorming en op het stuur, vervang ze gewoon voor nieuwe rubbers dan stuurd de auto veel prettiger 8) 8) je kunt een extra ring plaatsen dan sluit je de rubbers iets meer op, dat is voor een straatauto beter.

grtz. Adrie
GTV6 3.0

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Cardanas 75 QV en banden probleem....

wo sep 07, 2005 23:01

Je heb gelijk Frank wat betreft de uitlijn gegevens van een verlaagde 90 v6 maar die bestaan ook niet, maar van de 156 zijn die gegevens er wel, je kameraad bij profile heeft het best wel goed bekeken door zich niet aan de fabrieks gegevens te houden dat tekent een goede uitlijnmonteur, :) ik rij zelf al 17 jaar met een gtv6 en lijn al 20 jaar maar heb nog steeds slijtage aan de binnenkant van de banden dat krijg ik ook niet voor elkaar.
En de casterstangen, :idea: laat de rubbers zitten vervang ze niet door kunstof of kogels zoals jullie dat noemen, je haalt de beweging uit casterstangen en de auto word alleen maar gevoeliger voor spoorvorming en op het stuur, vervang ze gewoon voor nieuwe rubbers dan stuurd de auto veel prettiger 8) 8) je kunt een extra ring plaatsen dan sluit je de rubbers iets meer op, dat is voor een straatauto beter.

grtz. Adrie
GTV6 3.0
Moet zeggen dat ik met de kogels op de 75 toch meer dan tevreden was/ben...
Stuurt gewoon strakker dan met die kauwgomballen....
Enne wellicht dat hier dat jou bandenslijtage aan de binnenkant vandaan komt???
Misschien omdat ie bij stevig remmen en inveren tegelijk de wielen uit de kauwgomrubbers trekt?Maw te flexibel op dat punt? :?:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo sep 07, 2005 23:12

Nou, een hoop goede ideeen hier. :D

Ik denk inderdaad dat het aan de stijve wang van de band ligt dat mijn auto zo spoorgevoelig is.
Ik zal zo'n casterrubbers setje bij Madeno gaan halen (hier om de hoek) en die maar eens monteren, ondanks dat mijn rubbers er nog aardig uitzien, zijn ze wel erg slap.

Weet iemand al van wie die witte 75 op het SS was?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo sep 07, 2005 23:41

@adrie: slijt aan de binnekant van je band?? vervang die rubber castor stang meuk nou eens gewoon voor 105 castor kogels (voor het geld hoe je dat niet te laten) en zet hem vervolgens eens op iets toespoor ipv uit..........of als je dat niet wilt omdat omdat het niet origineel is, gewoon rechtuit dus geen toe of uit.
En ja ja ik heb wel eens van ackerman gehoord, tevens heb ik 2 75's waar ik redelijk fanatiek mee bezig ben om ze een echt goede wegligging te geven.

Mzzl,

DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”