Gebruikersavatar
wilco
Member
Member
Berichten: 181
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 01:14
Locatie: Zuidwolde Drenthe

Re: RE: Inhoude motor

za dec 30, 2006 15:30

BING !!!!

Ik heb met mijn 166 2.5 exact hetzelfde probleem.
Vanochtend kwam ik in z'n vrij niet verder dan 1500 toertjes (vol gas). De motor lijkt door een bepaalde parameter begrensd te worden. Vervolgens motor uitgezet even wat langer in het contact laten staan en probleem weg ???
Vandaag even bij de dealer langs gereden om de computer uit te lezen maar die kon mij niet meer vertellen dan dat de lapda-sonde een intermittende fout genereert. Dat wil nog niet zeggen dat de sonde kapot is maar een situatie registreerd die buiten het werkgebied ligt (onvolledige verbranding).
Ook heeft mijn motor een accelleratie probleem rond de 5000 toeren. Om uit te sluiten dat het de lmm of gaspedaal potentiometer is heb ik 5000 toeren bij verschillende powersettings (1ste,2de,3de versnelling) geprobeerd. Maar het probleem blijft rond dit toerental ???
Ik begin inmiddels stilletjes aan mijn boegies of bobines te denken, echter dat zal het wel prijzig maken zeker als het bobines betreft :(

Heeft iemand anders nog suggesties :lol: :idea: ](*,)
mijn pa z'n 166 had exact hetzelfde. ik heb de lmm vervangen en is weer als nieuw.
164 3.0 24V 1997

Terug naar “Algemene Technische vragen”